IDE NA LOŠIJE

EUROPSKO TRŽIŠTE PAMETNIH TELEFONA: Pad isporuka 12 posto

Autor Krunoslav Ćosić

Očekuju nas daljnji izazovi i previranja zbog pogoršanja makroekonomskog i geopolitičkog okruženja

Izvor: Samsung

Counterpoint Research je objavio da su isporuke pametnih telefona u prvom tromjesečju 2022. godine u Europi u značajnom padu od 12 posto, u odnosu na prvo tromjesečje 2021. godine. Ukupno je isporučeno 49 milijuna pametnih telefona tijekom Q1 2022., što je najniži nivo u regiji od 2013. godine.

Uzroci pada uključuju stalnu nestašicu komponenti, blokade povezane s Covid-19 (koronavirusom) u Kini, pogoršanje uvjeta gospodarstva i početak rusko-ukrajinskog rata. Komentirajući pad Jan Stryjak iz Counterpoint Researcha smatra da su čimbenici koji su uzrokovali pad "pogoršani novim gospodarskim i geopolitičkim izazovima".

Izvor: Rokas Tenys / Alamy / Alamy / Profimedia

"Porast razine inflacije u cijeloj regiji utječe na potrošnju potrošača", rekao je Stryjak napominjući da su Samsung i Apple, koji su bili prvoplasirani odnosno trećeplasirani dobavljači pametnih telefona u Rusiji, zaustavili sve isporuke u tu zemlju u ožujku 2022.

Stryjak je dodao kako oba dobavljača čine oko polovice ukupnih ruskih isporuka pametnih telefona, ali čine samo 6 posto ukupnih europskih isporuka. “Posljedice njihovog povlačenja su, dakle, još uvijek relativno male u regionalnim razmjerima. Međutim, utjecaj rata može imati šire posljedice ako dovede do pada dostupnosti novih materijala, rasta cijena, daljnjeg inflatornog pritiska i/ili povlačenja drugih dobavljača iz Rusije”, Mobile World Live prenosi Stryjakovu izjavu.

Izvor: EE

Counterpoint Research očekuje pogoršavanje situacije navodeći i prijetnju recesije u mnogim zemljama. Očekuje se da će se godišnje isporuke smanjiti "u sljedećih nekoliko tromjesečja", a posebno u drugom tromjesečju ove godine.

Samsung je u Q1 2022 bio na vrhu europskih isporuka tijekom prvog tromjesečja, s 35 posto tržišnog udjela u isporuci, što je pad od 16 posto. Apple je bio na drugom mjestu s 25 posto, s padom od 6 posto, a Xiaomi je zaokružio prva tri mjesta dosegnuvši 14 posto tržišnog udjela, s 36 posto pada udjela u isporukama u Europi.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI