Šest najuspjenijih

Zoom je uspješan, ali neki su daleko uspješniji

Autor Ivan Vukić

Microsoft i dalje dominira ovim specifičnim tržištem softvera

Izvor: Shutterstock

Iako je Zoom Video Communications (Zoom) prvi put uspio povećati svoj prihod na više od milijardu američkih dolara, to je još uvijek malo u usporedbi sa segmentima softvera za suradnju drugih velikih tehnoloških igrača.

Microsoft i dalje dominira ovim specifičnim tržištem s gotovo četvrtinom ukupnog globalnog prihoda (24,2 posto udjela) koji proizlazi iz korištenja njegovih proizvoda dok je Zoom imao samo 4,7 posto tržišnog udjela u 2020. godini.

Izvor: Shutterstock

Međutim, ove brojke treba uzeti s rezervom. Dok se Zoom gotovo u potpunosti oslanja na svoj softver za video konferencije, Microsoft nudi širi spektar softvera za suradnju za različite namjene, uključujući sustav poslužitelja Exchange, Office 365 i druga rješenja za dijeljenje i sinkronizaciju datoteka. Ova širina mogla bi biti i valjan razlog za Googleov tržišni udio od gotovo deset posto.

Na primjer, Google nudi napredne verzije svojih besplatnih mrežnih alata poput Diska i pošte pod nadimkom Google Workspace za što se naplaćuje mjesečna pretplata. Voice over IP pružatelj Cisco (7,4 posto udjela), softver za razmjenu poruka Slack (6,6 posto udjela) te LogMeIn (s 5,5 posto udjela) za daljinski rad i softver za rješavanje problema zaokružuju popis pet tvrtki s najvećim tržišnim udjelima, objavio je StatistaTechnology Market Outlook. Sve ostale tvrtke imale su 42,1 posto udjela.

Izvor: Shutterstock

Segment softvera za suradnju u posljednjih je nekoliko godina u stalnom porastu, što se dijelom može pripisati pandemiji koronavirusa. Samo u 2020. godini prihod je u svijetu porastao za 12,3 posto, na ukupno približno 12,6 milijardi američkih dolara, u usporedbi s povećanjem od 7,9 posto u 2019.