Prodaja pametnih telefona u SAD-u je pala za 6% na godišnjoj razini
U prvom tromjesečju 2022. potražnja za pametnim telefonima u SAD-u je u padu, usporedi li se to tromjesečje s prvim tromjesečjem 2021. godine. Apple je predvodio tržište zauzevši 47% udjela, a slijede ga Samsung (28%) i Motorola (12%), pokazuju podaci Counterpoint Researcha.
Prodaja premium uređaja usporila je nakon blagdanskog tromjesečja, stalna ograničenja u opskrbi utjecala su na 5G i 4G LTE uređaje.
Ipak, situaciju treba promatrati u kontekstu s događanjima. Prošlogodišnji Q1 bio je neobično visok zbog nekoliko čimbenika koji su pokrenuli potražnju za pametnim telefonima. Appleova serija iPhone 12 ušla je u prvo tromjesečje 2021. zbog postupnog lansiranja koje je uzrokovalo veću potražnju za premiumom u obično blagom tromjesečju kakvo je prvo.
Dodijeljeni su u SAD-u i poticajni čekovi od 1500 dolara, što je pomoglo u jačanju gospodarstva koje je patilo od posljedica COVID-19. Prodaja 4G LTE telefona je porasla zbog popusta na poreznu sezonu i nagomilane potražnje u prvom tromjesečju 2021.
U prvom tromjesečju 2022. su Apple i Samsung još uvijek imali solidne performanse, a Motorola, Google, TCL i OnePlus su zabilježili povećanje količine u odnosu na prethodnu godinu zbog izlaska LG-ja iz proizvodnje pametnih telefona.
Prihodi Applea dosegli su više od 14 milijardi dolara. Prodaja iPhonea 13 činila je blizu 80% ukupne prodaje iPhonea u prvom tromjesečju 2022. Ovo je do sada najveći miks udjela u prodaji za Appleove nove uređaje. Apple je s udjelom pao s 54 na 47 posto.
Drugoplasirani Samsung je imao 28% tržišnog udjela u prvom tromjesečju 2022. U godini prije imali su 25 posto udjela. Lansiranja serija Galaxy S22 i Galaxy A dovela su do toga da je Samsung dosegao najveći tržišni udio od prvog tromjesečja 2014.
Motorola je dosegla svoj najveći tržišni udio u prvom tromjesečju do sada (sa 6 na 12 posto udjela). Moto G Stylus 5G, Moto G Pure i Moto G Play 2021 bila su tri najprodavanija uređaja tijekom tromjesečja.
Alcatel-TCL je nastavio obnavljati tržišni udio dosegnuvši 3% u prvom tromjesečju 2022. Bio je pod jakim utjecajem COVID-19 u 2020. te je u prvom tromjesečju 2021. imao 1 posto udjela, ali je nastavio rasti u T-Mobileu, TracFoneu i Boost Mobileu. Iako je poznat po svojim televizorima TCL ulaže dodatne marketinške napore kako bi stekao udio u prepaid kanalima u kojima se prodaju pametni telefoni.
Prodaja OnePlusa porasla je 21% na godišnjoj razini. Rast OEM-a se donekle ohladio, ali je ostao aktivan u T-Mobileu i Metrou od strane T-Mobilea jer je počeo osvježavati svoj portfelj u ožujku i travnju.
Google je povećao prodaju za 152% na godišnjoj razini. Pixel 6 i Pixel 6 Pro čine više od 90% Googleove prodaje.
Proizvođač čipova MediaTek je zabilježio svoj najveći udio na američkom tržištu Androida do sada (37%). Zauzeo je udio posebno kroz svoje 4G LTE SoC-ove, gdje je dominirao s više od 54% tržišnog udjela u 4G uređajima.