Kad bi barem stalo na tome - pad se nastavlja
Netflixov neprekidni rast trajao je duže od jednog desetljeća, a prvi pad pretplatnika dogodio se u prva u tri mjeseca 2022. godine. Najveća svjetska usluga za video streaming završila je tromjesečje s 221,64 milijuna plaćenih članstava, što je 200.000 manje u odnosu na prethodno tromjesečje.
Da stvari budu još gore Netflix očekuje da će izgubiti znatno više pretplatnika u tekućem (drugom) tromjesečju 2022. Predviđaju da će na kraju lipnja 2022. imati 219,64 milijuna korisnika koji plaćaju pretplatu.
Može se reći kako je Netflix postao žrtva vlastitog uspjeha tijekom pandemije, kada je njegova baza pretplatnika rasla mnogo brže nego što bi se očekivalo u normalnim okolnostima. Netflix razlog za situaciju s padom broja pretplatnika vidi u velikoj penetraciji tvrtke u kućanstvima, povećanoj konkurenciji te dijeljenju računa između više ljudi u različitim kućanstvima, a ne unutar istog kućanstva, kako je prvotno zamišljeno.
Tvrtka procjenjuje da više od 100 milijuna kućanstava trenutno koristi tuđi račun te trenutno rade na načinima za "monetizaciju" tih korisnika, odnosno suzbijanje dijeljenja računa.
Sve to otežava tvrtki zadržavanje zamaha rasta, posebno u nepovoljnim makroekonomskim okolnostima, s geopolitičkim napetostima, sporim rastom i visokom inflacijom koji opterećuju umove potrošača i njihove novčanike.
Kao što pokazuje grafikon (prenosi Statista) Netflixovo streaming poslovanje naraslo je s 24,4 milijuna pretplatnika na kraju prvog tromjesečja 2012. na 221,6 milijuna desetljeće kasnije, budući da je streaming postao nova normalna linearna TV u mnogim aspektima.
Dugoročno, Netflix je još uvijek optimističan u pogledu svog potencijala rasta navodeći stotine milijuna kućanstava diljem svijeta koja još nisu pretplaćena na uslugu, a imaju širokopojasni internetski priključak.