PROMJENA STRATEGIJE

NOKIA DONIJELA TEŠKU ODLIKU: Odustaju od proizvodnje flagship uređaja

Autor Smartlife

Odluka je striktno poslovne prirode i nije bila nimalo laka

Izvor: Nokia

HMD Global, korisnik branda Nokia, u budućnosti će proizvoditi samo jeftine pametne i klasične (s tipkama) mobitele. Ta kategorija telefona se jako dobro prodaje, a Nokijini pametni telefoni s operativnim sustavom Android One su jako cijenjeni među korisnicima jer dolaze s čistim Androidom, što je jamac bolje rada telefona na duže staze.

Nokia je duži niz godina poznata i po zajamčenim višegodišnjim nadogradnjama Androida i sigurnosnim zakrpama, što su drugi proizvođači tek nedavno uveli u svoju praksu.

Odluka o povlačenju iz skupljeg segmenta nije trajna, ali će se primjenjivati za sva tržišta. Nokia 9 PureView je predstavljena 2019. godine i trebala je biti nasljednica čuvene serije Nokijinih telefona s najboljim kamerama na tržištu, ali se to zbog izuzetno sporog interfejsa (sučelja) i brojnih problema s kamerom nikad nije dogodilo.

Nasljednik nikad nije stigao, pratile su ga brojne glasine o dolasku pa odlaganjima da bi na kraju bio i napušten dok se još nalazio u produkciji.

Izvor: Strategy Analytics

HMD Global će se, umjesto u flagship kategoriji, koja je izuzetno zahtjevna i traži ogromna ulaganja, fokusirati na jeftine i telefone do srednjeg segmenta čiji broj isporuka skače u posljednja četiri tromjesečja. HMD Global je uspješan i u proizvodnji običnih telefona kojih prodaje gotovo 15 milijuna po kvartalu.

Klasični telefoni s fizičkim tipkama sve su popularniji u svim zemljama i prodaja im konstantno raste usprkos tome što nemaju smartfon opcije.

HMD Globalova odluka o prisutnosti samo u donjem tržišnom segmentu, a u budućnosti bi se trebali vratiti flagship uređajima, jasna je već neko vrijeme. Primarni cilj kompanije je da korisnici koji steknu dobar dojam o Nokijinim telefonima u jeftinom i srednjem segmentu požele u budućnosti koristiti i skuplji, možda i flagship telefon ove kompanije.

Izvor: Nokia

HMD Global postoji nešto duže od pet godina. Četvrti kvartal prošle godine bio je najprofitabilniji u kratkoj povijesti kompanije. Planovi za daljnji rast temelje se na osvajanju prepaid tržišta SAD-a na kojem se Nokijini telefoni već prodaju. Odjel Services odvojit će od dijela biznisa s telefonima. Poslovnim korisnicima različitih usluga ponudit će usluge u segmentu SIM menadžmenta, roaminga i interneta stvari (IoT).

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI