Komunikacija putem poruka može biti izvrstan kanal za marketinške i prodajne aktivnosti
Sve je veći broj korisnika koji kupuju putem interneta, a raste i sklonost prema mobilnim uređajima. Prema podacima Datareportala, ovi trendovi će se nastaviti. Impresivnih 92,3% globalnih internetskih korisnika pristupa mreži putem svojih pametnih telefona, što rezultira time da sve više potrošača kupuje putem mobitela nego putem stolnih i prijenosnih računala.
94,8% odraslih internetskih korisnika na mjesečnoj bazi koristi aplikacije za slanje poruka i chatove u 2023. godini. Dok se mnogi brendovi u e-trgovini pripremaju za užurbanu prodajnu sezonu, pametno je pogledati kako chat aplikacije mogu pomoći brendovima dosegnuti kupce, potaknuti ih na kupnju i ponovljene kupnje.
Berina Tanovic, direktorica prodaje u Rakuten Viberu, savjetuje kako je pronalaženje i predstavljanje brenda pravoj publici prvi korak u prodaji proizvoda putem e-trgovine. Dok ljudi mogu slučajno naići na fizičku trgovinu na ulici, e-trgovine moraju biti proaktivne u potrazi za kupcima.
Danas brendovi mogu dosegnuti publiku direktno na njihovim mobilnim telefonima i osigurati da ciljaju prave ljude. Primjerice, na Viberu brendovi mogu ciljati svoju publiku po dobi, spolu, lokaciji, kao i po interesima. Također koriste različite vrste oglašavanja koje se mogu plasirati u Poslovnom inboxu, na chatovima, zaslonu poziva ili drugim često posjećenim formatima.
Bitna je kreativnost
Brendovi moraju biti kreativni kad se promoviraju novim publikama kako bi osigurali pozitivan dojam. Može to biti korištenje AR tehnologije ili stvaranje zabavnih brendiranih filtra koje će ljudi slati prijateljima i obitelji. Moguće je stvoriti viralni paket stickera koji će na interaktivan način prenositi poruke brenda – posebice za mlađu publiku.
I komunikacija je vrlo bitna. Brendovi mogu koristiti aplikacije za razmjenu poruka kako bi odgovorili na pitanja i ponudili personalizirane preporuke: pomoći oko odabira veličine odjeće, objasniti mjere, dati prijedloge na temelju poslane slike i utjecati na njihove izbore.
Nakon kupnje određenog proizvoda kupac može dobivati informacije o statusu pošiljke i dostave u stvarnom vremenu, trenutačnih ažuriranja o statusu pošiljke i jednostavnog pristupa korisničkoj podršci.
Tim za korisničku podršku obično je angažiran za pomoć nakon prodaje, ali odgovore na česta pitanja mogu davati i chatbotovi. Prilika je to brendovima koji mogu iskoristiti ovu priliku za dodatnu prodaju sličnih proizvoda koji bi mogli zanimati njihove kupce, za prikupljanje povratnih informacija od kupaca i izgradnju bližih odnosa s kupcima kako bi ih pretvorili u lojalne.
Očekuje se da će konverzacijska umjetna inteligencija i proširena stvarnost postati još važniji u aplikacijama za razmjenu poruka, dosegnuti širu publiku i postati neophodni za trgovinu. Uspostavljanjem prisutnosti na ovim popularnim aplikacijama, brendovi mogu stupiti u kontakt s velikom i rastućom demografskom skupinom.