Kako generacija Z donosi odluke o kupnji i koristi online platforme?
Više od jedne četvrtine stanovništva na Zemlji su pripadnici generacije Z. Radi se o dvije milijarde ljudi u dobi od 10 do 25 godina koji će do 2030. godine doprinijeti s 48% svjetske potrošnje u maloprodaji. Digitalni domoroci su mamac za mnoge industrije jer imaju jedinstvena očekivanja i navike kada je riječ o interakciji s brendovima.
Marketinškim stručnjacima treba biti bitno razumjeti kako generacija Z donosi odluke o kupnji i koristi online platforme. Korištenje društvenih mreža značajno oblikuje potrošačko ponašanje generacije Z.
Čak 35% njih dnevno provodi više od dva sata na društvenim mrežama, više nego milenijalci i baby boomeri. Istraživanja pokazuju da 69% njih posjećuje trgovine temeljem objava na društvenim mrežama dok njih 83% vjeruje korisničkim recenzijama više nego tradicionalnim marketinškim platformama.
Više od 70% pripadnika Generacije Z ima stabilne izvore prihoda, što ih čini financijski odgovornima i pažljivima kada je u pitanju potrošnja. U Rakutenovom istraživanju više od polovine sudionika informacije o proizvodima traži na web stranicama brendova, gotovo 40% njih koristi online recenzije dok ih 29% preferira društvene medije. Post-milenijalci cjenovno su osjetljivi te njih 90% uspoređuje cijene prije kupnje.
Čak 87% Gen-Z-jevaca želi personalizirano iskustvo kupovine. Korištenjem mogućnosti aplikacija za razmjenu poruka u kombinaciji s CDP-ovima brendovi koriste podatke iz svojih vlastitih baza podataka kako bi kreirali i slali prilagođene poruke temeljene na pojedinačnim interesima i preferencijama, što rezultira povećanim konverzijama i prodajom.
Ove prilagođene poslovne poruke odgovaraju želji Gen-Z-jevaca za detaljnim istraživanjem prije donošenja odluke o kupnji. Pružaju potencijalnim kupcima informacije o najnovijim ponudama, posebnim popustima i omogućuju interakciju u stvarnom vremenu putem različitih medija kao što su tekstovi s emojijima, slike, videozapisi i datoteke na Viberu.
Više nego bilo koja generacija prije njih, pripadnici generacije Z cijene nenametljivu komunikaciju. Važno im je imati jasne granice prilikom interakcije s brendovima i brendovi bi to trebali uzeti u obzir. Na primjer, poslovne poruke na Viberu idu u Poslovni sandučić, poseban prostor za komunikaciju između brenda i korisnika.
Kako bi privukli pažnju generacije Z u samo osam sekundi ili manje brendovi bi trebali razmisliti o korištenju vizualnih elemenata. Primjerice, brendovi na Viberu koriste AR filtre koje ljudima omogućuju dodavanje zabavnih vizualnih efekata na fotografije i vide kako bi izrazili svoje emocije.
AR filtri mogu se kreirati za različite segmente potrošača, posebice za Gen-Z, kako bi se značajno povećalo angažiranje s brendom. AR tehnologije nude interaktivna iskustva poput mini-igara, kvizova i interakcija s likovima koje dobro rezoniraju s ovom publikom. Budući da su odrasli s tehnologijom na dohvat ruke Gen-Z potrošači mijenjaju način kupnje, vjernosti prema brendu i angažmana s brendovima.