Prilikom online kupnje više nećemo osjećati pritisak, najavljuje Biljana Borzan
„Jedan od najčešćih razloga oko kojeg mi se ljudi žale i pitaju za savjet je online kupnja. Nerijetko se dogodi da nisu zadovoljni kupovinom, ali skoro polovica nikad ništa ne poduzme jer smatraju kako će proces trajati predugo, kako je riječ o malim iznosima, a četvrtina kako je procedura raskidanja ugovora prekomplicirana“, kaže europarlamentarka Biljana Borzan, presretna što je usvojen i njen prijedlog o uvođenju tzv. gumba za otkazivanje koji će olakšati online kupnju našim građanima.
Odbor za zaštitu potrošača Europskog parlamenta danas je potvrdio konačni dogovor o ugovorima na daljinu za financijske usluge. Novim propisom gumb za otkazivanje kupnje će morati biti na vidljivom mjestu, a potrošač će ga moći kliknuti u roku 14 dana od sklapanja ugovora, ako je bio dobro obaviješten o uvjetima ugovora. Ako nije bio dobro informiran o uvjetima ugovora onda se može povući u roku godine i 14 dana.
U Hrvatskoj je online kupnja u porastu, posebno nakon pandemije, a svaki treći građanin redovito kupuje online. „Najčešća nepoštena poslovna praksa na tržištu EU je pritisak na građane da zaključe ugovor ili kupe proizvod. Pritisak se redovito radi i prilikom online trgovine gdje se nerijetko ističu lažne kratkotrajne akcije ili ograničena dostupnost robe pa kupci često donesu ishitrenu odluku“, objašnjava Biljana Borzan te dodaje:
„Međutim, kada požale zbog odluke često shvate da je iz ugovora puno teže izaći nego što je bilo ući. Zato sam presretna što smo uspjeli ispregovarati uvođenje takozvanog gumba za otkazivanje, jednostavnog alata kojim će potrošač s dva klika moći odustati od kupnje koja je napravljena online“.
Borzan najavljuje da će se promjene oko raskidanja ugovora odnositi i na druge oblike kupnje na daljinu, a skoro polovica europskih građana kaže kako se na njih vršio pritisak da kupe nešto preko telefona ili poruka dok se deset posto žali na pritisak prodavača na kućnom pragu. Pravo lakog otkazivanja ugovora će se odnositi na svaku kupnju online, ali i svaku fizičku kupnju koja je napravljena izvan prostorija trgovine.