Fakespot postaje dio Mozille i donosi pouzdane alate za kupnju u web preglednik Firefox
Gotovo 30 godina trgovina je bila u središtu načina na koji ljudi koriste internet. Praktičnost i jednostavnost umnožile su se tijekom godina jer su ljudi imali koristi od dosad neviđene ekonomije razmjera koja je proizašla iz digitalnog tržišta.
Globalno povećanje e-trgovine također je stvorilo nove izazove za potrošače - gdje kupovati, koje proizvode kupiti za određenu potrebu i od kojeg prodavača u trgovini kupovati.
Kako bi pomogli u razlikovanju dobrog od lošeg, ljudi se sve više okreću recenzijama drugih ljudi: ocjenama sa zvjezdicama i kratkim pisanim komentarima za koje se nadamo da su iskrene reakcije onih koji su iskusili proizvod ili prodavatelja.
U najboljem slučaju recenzije korisnika mogu nam pomoći da brzo razlikujemo visokokvalitetan, pouzdan proizvod od jeftine, nepouzdane alternative ili nepouzdanog prodavatelja. U najgorem slučaju te recenzije kojima trebamo moći vjerovati zapravo su prijevare s namjerom da se umjetno napuhaju recenzije za lošiji proizvod.
Godine 2016. Saoud Khalifah vidio je proliferaciju lažnih recenzija na internetu i shvatio golemi problem koji one uzrokuju. Zaključio je da neki prodavači varaju sustave stvarajući pozitivne kritike u nastojanju da umjetno napuhaju reputaciju proizvoda, čime potkopavaju pouzdanost sustava pregleda na štetu kupaca i etički nastrojenih prodavača.
S Fakespotom je razvio način da potrošačima pomogne razvrstati stvarne recenzije od lažnih, čime se značajno povećava povjerenje među onima koji kupuju na mreži.
Fakespot ima vojsku svojih recenzenata koji pregledavaju recenzije. Koristi se sofisticiranom umjetnom inteligencijom (AI) i sustavom strojnog učenja (ML) za otkrivanje obrazaca i sličnosti među recenzijama kako bi označio one za koje je najvjerojatnije da su obmanjujuće.
Koristeći Fakespot, kupac može brzo vidjeti gdje obmanjujuće recenzije mogu umjetno napuhati rangiranje proizvoda u tražilicama. Dok Mozilla nastavlja širiti svoj rad oko etičke umjetne inteligencije i odgovornog oglašavanja, Fakespot je prirodno uklapanje. Podaci pokazuju da ljudi koji koriste Fakespot također imaju veće zadovoljstvo kupnjom i rjeđe vraćaju proizvode, što znači da okoliš ima koristi od smanjenja pakiranja i otpreme.
Fakespot će nastaviti raditi na svim većim web preglednicima i mobilnim uređajima, a Mozilla tim će ulagati u nastavak poboljšanja Fakespot iskustva za svoje korisnike. Postojat će i buduće integracije Fakespota koje su jedinstvene za Firefox.
Dodavanje mogućnosti Fakespota učinit će korisnike Firefoxa najbolje opremljenim za rješavanje problema lažnih recenzija i kupnju s povjerenjem kako bi korisnici znali da je ono što kupuju visokokvalitetno i autentično.