Podaci o vozilima mogu spasiti živote, a jedan od prvih gradova u kojima će se primjenjivati nova tehnologija je London
Mercedes-Benz poduzima sljedeći korak u sigurnosti na ulicama i prometnicama. U Londonu će se prikupljeni podaci iz vozila, poput onih iz sustava za pomoć vozaču, iskoristiti kako bi gradske ulice bile sigurnije za sve, a posebno za ljude koji šetaju i voze bicikl.
Zajedno s Transport for London (TfL) i timom koji predvodi odjel Urban Mobility Solutions (UMS) pri Mercedes-Benz AG, razvijena je "nadzorna ploča sigurnosti". Taj digitalni alat ima potencijal identificirati lokacije s većim rizikom, prije incidenta.
Prvi razgovori s predstavnicima Londona održani su 2019. Od tada su inženjeri, stručnjaci za sigurnost, stručnjaci za zaštitu podataka i analitičari podataka iz Londona i Mercedes-Benza intenzivno surađivali.
Trenutno gradovi i vlasti koriste informacije o povijesti sudara kako bi razumjeli sigurnost na cestama i utvrdili rizike na svojim cestama. Međutim, to bi značilo da se tamo prethodno moraju dogoditi ozbiljni incidenti. Daniel Deparis, voditelj rješenja urbane mobilnosti u Mercedes-Benz AG-u, i Rikesh Shah, voditelj komercijalnih inovacija u transportu u Londonu, udružili su se kako bi zajedno radili na korištenju ovog inovativnog rješenja.
Rikesh Shah kaže da za cilj imaju izuzeće od svih smrtnih slučajeva i ozbiljnih ozljeda s londonskih cesta do 2041. godine. Suradnja s Mercedes-Benzom pomoći će im u razvoju novih tehnologija kako bi se približili postizanju toga cilja.
„Uz napredak tehnologija neophodno je istražiti kako londonske ceste možemo učiniti sigurnijima. Informacije iz alata su fascinantne i mi sada preispitujemo kako bismo mogli dalje koristiti prikupljene podatke iz vozila širom Londona kako bi nam pomogli da bolje razumijemo razinu rizika - omogućujući nam planiranje i uvođenje odgovarajućih sigurnosnih intervencija. Kroz suradnju možemo stvoriti zajedničku vrijednost, izjavio je Shah".
"Mercedes-Benz Road Safety Dashboard" temelji se na pojedinačnim upozorenjima iz sustava pomoći vozaču, koji se sada nude u gotovo svim modelima Mercedes-Benza. Sustavi mogu intervenirati u opasnim prometnim situacijama i mogu smanjiti ozbiljnost mogućih sudara ili ih potpuno izbjeći.
Potencijalne lokacije sudara automatski se identificiraju pojedinačnim upozorenjima na točnoj GPS lokaciji i odmah se analiziraju pomoću inteligentnog algoritma koji su razvili inženjeri Mercedes-Benza.
Zahvaljujući senzorima poput ultrazvuka, radara i stereo kamera mogu se otkriti predmeti u blizini vozila: u dometu detekcije nalaze se vozila koja voze naprijed, ulaze u križanje, prilaze s leđa, ali i pješaci, oznake na cesti i razne druge vrste prometnih znakova.
Ako se oglasi zvučno i vizualno upozorenje ili pokrene autonomno kočenje u nuždi, podaci se šalju u Mercedes-Benz Cloud i anonimiziraju. Dva algoritma obrađuju podatke u pozadini: prvo, identificiraju se GPS položaji s brojem intervencija. Drugo, te se potencijalne crne točke sudara temeljito analiziraju i izračunava se ocjena rizika. Te su informacije integrirane i prikazane na nadzornoj ploči kao digitalna karta.
Zaštita podataka ima najveći prioritet: samo ako je vozač dao pristanak za obradu podataka pomoći vozaču putem aplikacije "Mercedes me", ova upozorenja ili intervencije autonomnog kočenja šalju se iz vozila u Mercedes-Benzov oblak i tamo se obrađuju kroz anonimni oblik. Tek tada se takva upozorenja ili čak autonomne intervencije kočenja šalju iz vozila u Mercedes-Benz Cloud i tamo se anonimno obrađuju.