Nakon brzine i alkohola slijedi nekorištenje sigurnosnog pojasa kao ubojice u prometu
Na četvrtom neslavnom mjestu nalazi se mobitel. I to je tako već nekoliko godina unatrag, pokazuju statistike europske policije. Mobitel je ubojica broj četiri. Distrakcija uzrokovana mobitelom izaziva sve više prometnih nesreća.
Istovremeno, distrakcija zbog sendviča kojeg ćete pojesti u vožnji, zbog šalice kave ili boce vode nije ista stvar kao s mobitelom. Naime, distrakcija u prometu znači skretanje pozornosti s vožnje, uzrokovane nekom radnjom. Može to biti objekt odnosno uređaj poput mobitela. Inače, distrakcija se događa i kod vozača motocikala, bicikala pa i kod pješaka.
Zbog čega se pijenje i upravljanje mobitelom ili pak razgovor sa suvozačem i upravljanje vozilom ne smatra opasnim, iako se čini istom odnosno sličnom situacijom kao kod korištenja mobitela? Upravljanje vozilom i telefoniranje su dvije kognitivno zahtjevne aktivnosti.
U praksi, to znači da vam i za telefoniranje i za upravljanje vozilom treba usredotočenost na proces koji se događa te se samim time te dvije radnje međusobno ometaju. Usporedi li se u ovoj situaciji razgovor sa suvozačem, znajte da je takva radnja čak i korisna jer vozača razgovor održava budnim, a i suvozač mu može ukazati na situaciju na koju vozač ne reagira.
Istovremeno, policija sve više ima problema s izvještajem o uzrocima prometne nesreće jer vozači iz čista mira prelaze na suprotni vozni trak. Kasnijim pregledom mobitela može se ustanoviti da je mobitel uzrok manjka koncentracije kod vozača.
Stoga, ako u vozilu imate hands-free sustav, uz koji ne radite prometni prekršaj, najbolje bi bilo telefon u vožnji stišati kako vas ne bi izazivao da se javite na dolazni telefonski poziv. Ili odgovarate na pristigle SMS poruke odnosno tipkate ih u vožnji. Dovoljna je samo jedna sekunda da se nešto nepredviđeno dogodi u prometu oko vas.
U pojedinim zemljama su uvedene mobilne aplikacije koje tijekom vožnje prate ponašanje vozača te ukoliko vozač prikupi određeni broj kilometara bez korištenja mobitela, bit će nagrađen s besplatnom kavom.
U Europskoj uniji najviše ljudi na prometnicama smrtno strada u Bugarskoj, a slijede Belgija i Italija dok ih najmanje strada na cestama Irske. Najveća dopuštena brzina u većini europskih zemalja je 130 km/h, u Njemačkoj je na oko 70 posto autocesta bez ograničenja, a jedino Poljska omogućuje 140 km/h. U Velikoj Britaniji maksimalno dopuštena brzina vožnje je 113 km/h, a određene zemlje dopuštaju najviše 120 km/h (Irska, Finska, Švedska, Portugal, Švicarska, Španjolska, Grčka i Belgija dok je u Nizozemskoj dopušteno maksimalno 100 km/h.