NEMA DIMA, IMA VODE

Prva luksuzna limuzina s jednim punjenjem vodika prelazi 1000 km

Autor Ivan Vukić

Francuski dizajnirani Machina obećava više od 500 konjskih snaga iza kojih ostaje samo – voda

Izvor: Hopium / Ferrari / Profimedia

Poznato je da vozila na vodik, nakon izgaranja, imaju nus produkt običnu vodu. Istina, stvara se i toplina, ali barem nema štetnih plinova. Broj automobila koji voze na vodik je izuzetno malen; za sada su tu svoje mjesto zauzeli Toyota i Hyundai.

Izvor: Hopium / Ferrari / Profimedia

Razlog je logičan – cijena vodika. Proizvodnja kilograma vodika košta oko 10 eura, a to je dovoljno za prelazak oko 100 kilometara. U odnosu na baterije kao pogon vozila, vodik nudi prednost brzog prijenosa u spremnike vozila, što traje tek nekoliko minuta.

Vodik bi inače trebao daleko veću primjenu imati u godinama koje su ispred nas, a najviše će se koristiti u transportnim vozilima poput kamiona i autobusa. U Hrvatskoj nemamo niti jednu punionicu vodika za automobile, a najbliža se nalazi u Grazu u Austriji.

Francuski dizajnirani Machina vjeruje u ovu tehnologiju te su počeli s primanjem narudžbi za prvu svjetsku limuzinu na vodik. Imat će više od 500 konjskih snaga, s jednim će punjenjem (ima dva spremnika vodika) moći prevaliti oko 1000 kilometara, a postizat će najveću brzinu veću od 230 km/h.

Automobil vrijedan 120.000 eura proizvodit će tvrtka Hopium, a spomenuta dva spremnika vodika bit će smještena ispod šasije odnosno bočno ispod prtljažnika te će se napuniti za samo tri minute.

Izvor: Hopium