Kako je i najavljeno, hyper električni automobil imat će 1914 KS, a naziv C_Two od sada postaje Nevera
Produkcijska, serijska verzija trebala bi omogućiti do sada neviđenu razinu performansi, najava je za Rimac Nevera čija je cijena 2 milijuna eura. Postizat će 412 km/h.
Rimac je model C_Two predstavio prije tri godine, početkom sajma Geneva Motor Show 2018, a prošle smo godine, također na istom sajmu automobila u Ženevi, očekivali ono što je danas predstavljeno – serijska verzija koja će biti isporučivana kupcima.
Većina ključnih komponenti Nevere razvijena je u vlastitom pogonu u Rimčevom sjedištu u Hrvatskoj, svi su sustavi poboljšani u odnosu na početne prototipove.
"To je to. Ovo je automobil koji sam imao na umu kad sam prije deset godina krenuo na ‘nemoguće’ putovanje. Sav naš naporan rad rezultirao je Neverom - našim rekordnim hyper automobilom. Ovaj je automobil rođen kako bi nadmašio i podignuo letvicu, redefinirajući normu za automobile visokih performansi. I ne samo u izvedbi - već i kao svestrani paket.
Kad smo prvi put otkrili C_Two, postavili smo svoje ciljeve izuzetno visoko. Nije bilo ničega drugog što bi se moglo približiti vrhunskom električnom pogonu automobila i ekstremnim performansama. Ali za nas je to bilo samo polazište”, izjavio je Mate Rimac, osnivač i izvršni direktor Rimac Automobila.
Bit će izrađeno samo 150 primjeraka Rimac Nevere, kako je i najavljeno prije tri godine, a svaki primjerak bit će izrađen u Hrvatskoj. Mate Rimac će svaki od 150 automobila osobno testirati, prije nego li se isporuče kupcima iz proizvodnog pogona u blizini Zagreba.
Naziv Nevera, ističu iz Rimca, ponosno je hrvatsko ime koje istinski odražava nevjerojatne performanse koje automobil može osloboditi u tren oka. Ime koje je lokalno stanovništvo dalo brzoj, neočekivanoj i moćnoj mediteranskoj oluji koja juri otvorenim morem u blizini Hrvatske. Nevera je izuzetno moćna i nabijena munjom. Na boku vozila se nalazi kravata, poznata još s prvog Rimac Concept_One modela.
"Od 17. stoljeća kravata pruža simbol hrvatske snage i identiteta, a tome smo prvi put odali počast na našem Concept_One hyper automobilu 2011.", otkriva direktor dizajna Adriano Mudri te dodaje da će taj dizajnerski detalj imati i ključnu funkciju performansi Nevere, služeći kao usis zraka za stražnje sustave hlađenja.
Sveobuhvatan niz promjena na Neverinoj karoseriji, difuzorima zraka i usisnicima donio je 34-postotno poboljšanje aerodinamičke učinkovitosti u odnosu na rane prototipove. Profil poklopca motora, oblik stupova i dizajn difuzora, razdjelnika i radijatora intenzivno su analizirani i pročišćeni kako bi se poboljšao protok zraka i donja sila.
Ulazi i kanali za hlađenje razvijeni su kako bi se povećala učinkovitost hlađenja i kočionog i pogonskog sustava, što je rezultiralo 30-postotnim poboljšanjem pri malim brzinama i sedam postotnim poboljšanjem pri velikim brzinama.
Prednji profil poklopca motora, poklopac podvozja, stražnji difuzor i stražnje krilo mogu se, vođeni složenim algoritmima, kretati neovisno kako bi pružali optimalnu aerodinamičku konfiguraciju za svaku situaciju u vožnji. Prebacivanje s načina rada s velikom potiskom na način rada s niskim otporom smanjuje aerodinamički otpor za 17,5 posto kako bi se stvorio koeficijent otpora od 0,3. Vraćanje u način rada s visokim potiskom povećava potisnu silu za 326 posto. To su samo neke od inovacija koje se odnose na aktivne aerodinamičke elemente.
Lagani kovani aluminijski naplatci odlikuju se jedinstvenim aerodinamičnim dizajnom koji usmjerava zrak za hlađenje na karbonsko-keramički kočioni sustav Brembo i osigurava nesmetan protok zraka niz bokove automobila.
Monokok Rimac Nevere sastoji se od karbona i to je, izjavili su, najveći pojedinačni komad od karbonskih vlakana u cijeloj automobilskoj industriji. Mase manje od 200 kg koristi 2200 slojeva od karbonskih vlakana i 222 aluminijska umetka, monocoque omotava baterijea tako da tvori kompaktnu, ali nevjerojatno snažnu strukturu s torzijskom krutošću od 70.000 Nm/stupnju.
Litij/manganska/nikalna baterija je kapaciteta 120 kWh i može proizvesti 1,4 MW snage, a sastoji se od 6960 baterija te se hladi tekućinom. Baterija je smještena u podnici te omogućuje nisko i centralno težište; uz omjer mase 48:52 sprijeda/straga.
Prijenos 1914 KS na cestu omogućuju četiri električna motora s permanentnim magnetima, a najveći okretni moment je 2360 Nm. Motori maksimalni okretni moment isporučuju od prvog okretaja, imaju učinkovitost 97 posto, za razliku od najučinkovitijih motora s unutarnjim izgaranjem koji imaju 40 posto.
Sve je to dovoljno da se od 0 do 60 m/h (96 km/h) Rimac Nevera ubrza za samo 1,85 sekundi, do 161 km/h za samo 4,3 sekunde, do 300 km/h za 9,3 sekunde, a najveća brzina koju automobil postiže je 412 km/h. Četvrt milje Nevera prelazi za 8,6 sekundi.
12 ultrazvučnih senzora, 13 kamera, 6 radara i najnoviji operativni sustav NVIDIA Pegasus od 2022. godine bit će iskorišteni za napredne tehnologije, a vlasnicima će stići kroz bežičnu nadogradnju. Nevera je prvi automobil na svijetu s AI trenerom (umjetna inteligencija) kako bi se vozačima omogućilo da iz automobila izvuku maksimalne performanse i pomogne im u daljnjem razvoju njihovih vještina vožnje.
U interijeru, u koji se ulazi kroz leptir vrata, nalaze se tri TFT ekrana visoke rezolucije te prikazuju sve informacije koje su vozaču potrebne u vožnji. Naglasak je na informacijama koje su zaista potrebne i koliko ih sam korisnik zahtijeva. U donjem dijelu kokpita nalazi se infotainment sustav.
Rimac Nevera može se spojiti na mobilnu aplikaciju koja će prikupljati podatke, ali ti podaci će biti anonimni nakon što iz Rimac Automobili zaprime. Kroz mobilne aplikacije vlasnici će moći pratiti podatke uživo, poput GPS lokacije, brzine punjenja i statusa baterije, a koristit će se za analizu voznih performansi, metrike i pregleda na Android i iOS uređajima.
Na kraju recimo kako će se svaki Rimac Nevera razlikovati te neće biti dva ista automobila, što se tiče izgleda i specifikacija jer će kupci moći birati razne opcije materijala i ukrasa. Automobil će se kroz individualni program nuditi u izdanjima GT, Signature, Timeless i kroz želje samih kupaca.
Prodaja Rimac Nevere ići će kroz 19 lokacija širom Europe (Barcelona, London i Aachen), Sjeverne Amerike (San Francisco, Los Angeles, South Jordan, Denver, Houston, New York, na dvije lokacije pored Miamija, Montreal, Vancouver), Latinske Amerike (Meksiko City), Bliskog Istoka (Abu Dhabi) i Azije (Tokio, Hong Kong, Shangai, Singapur).