IMERZIVNI ZVUK

JEDINSTVENI JEAN-MICHEL JARRE: Razvija zvukove za Renaultova vozila

Autor Krunoslav Ćosić

On je umjetnik, tekstopisac i autor, pionir elektronike, ali i ljubitelj tehnologije

Izvor: Renault

Jean-Michel Jarre i Renault razvijaju novi doživljaj zvuka u novim automobilima francuske marke. Bit će to dvije vrsta zvuka za Renaultove električne i hibridne modele: VSP (Vehicle Sound for Pedestrians) odnosno vanjski zvuk upozorenja pri malim brzinama za pješake te zvučna sekvenca dobrodošlice prilikom ulaska u vozilo.

Snimljen je i dokumentarni film "The story behind the sound design" (Priča iza dizajna zvuka), a baci se kulisom obavljenog posla i prikazuje doprinos Jean-Michela Jarrea kao umjetnika, ali i kao inženjera. Tema dizajna zvuka našla je novo polje primjene dolaskom prvih električnih vozila.

The story behind the sound design with Jean-Michel Jarre : the documentary | Renault Group
Izvor: Youtube

Zbog nedostatka buke motora još 2010. godine je, s konceptom DeZir, Renault predložio 'VSP zvuk' (Vehicle Sound for Pedestrians, vanjski zvuk upozorenja pri malim brzinama za pješake) koji se uskoro trebao naći na ulicama s modelom Zoe.

Stvaranje takvog zvuka kao i svih ostalih poput slijeda dobrodošlice u vozilima uključuje velike izazove za marku poput Renaulta: stavljanje dizajna zvuka u službu sigurnosti i zdrave ekologije, za skladniji život u grad, ali također nudi toplo i ljudsko iskustvo.

Izvor: Renault

Kako bi to postigli Renaultovi timovi za dizajn zvuka dugo su surađivali s partnerima kao što su Ircam (Institut de recherche et koordinacija acoustique musique, Pariz) i skladatelj Andrea Cera. Na popis je nedavno dodan i Jean-Michel Jarre, poznati francuski glazbenik.

Imerzivno iskustvo zvuka

Jarreov cilj je pomoći Renaultu da razvije najbolje moguće zvučno iskustvo u svojim novim vozilima, svim električnim ili hibridnim modelima. Imerzivno, multi-senzorno i izuzetno kvalitetno iskustvo omogućit će da se osjećate kao da ste u vlastitoj dnevnoj sobi.

Izvor: Renault

Ideja je bila stvoriti, kroz novi VSP zvuk i novu sekvencu dobrodošlice, empatični zvučni potpis koji izražava pokretljivost, a ne brzinu i snagu.

Ovaj susret između svijeta stvaranja zvuka Jean-Michela Jarrea i Renaultovog svijeta električnih vozila bio je prilika za marku da se diferencira i potvrdi svoj identitet na novom području izražavanja koje je do sada bilo malo istraženo i iskorišteno.