Nastavi li se uzlazni trend, do kraja 2021. godine u Hrvatskoj će biti najmanje 1000 novih registriranih automobila na struju
Iako su još uvijek rijetkost na domaćim prometnicama, broj i udio električnih automobila sve je veći. Povećava se i broj javnih punionica, iako one nisu namijenjene za punjenje svih električnih automobila koji se kreću po prometnicama nego samo za nadopunu, bilo kraću ili dužu.
Odlazite li u trgovački centar s električnim automobilom možete računati na mjesto i za parking, a ne samo za punjenje. Ista je situacija i s javnim parkingom na kojem se može napuniti baterija električnih automobila. Na punionicama se nude tri vrste konektora za punjenje, uz različite snage punjenja.
U praksi, većina se automobila na javnim punionicama za prelazak stotinjak kilometara može nadopuniti za nekoliko desetaka minuta. Pa i za kraće vrijeme, ako vaš automobil koristi brzo punjenje istosmjernom strujom.
Punite li bateriju kod kuće ili na poslu, punjenje će potrajati 10, 15 pa i više sati, ali će se baterija ipak kvalitetnije puniti. Pri tome ćete daleko manje platiti punjenje nego da se odlučite na javnu punionicu na kojima se kilovat struje plaća između 2,50 i 3,00 kune. Ipak, i dalje postoje javne punionice na kojima nije počela naplata.
Kakvo je stanje što se tiče prodaje električnih automobila u Hrvatskoj? Promocija plus svaki mjesec objavljuje aktualne podatke o prodaji novih automobila, a mi smo zavirili u našu veliku bazu u kojoj imamo podatke za nekoliko godina unatrag.
Tijekom (prvih) 10 deset mjeseci 2021. godine u Hrvatskoj je registrirano 944 električnih automobila, što je udio od 2,3 posto u ukupnoj prodaji. To je najveći ikad postotak udjela automobila koji za pogon koriste samo električnu energiju. Renault je apsolutni vladar s 248 automobila i udjelom od 10,5 posto, a slijede Tesla sa 190, Volkswagen sa 137, Škoda s 92, Hyundai 80, a na listu je ušla i Dacia s 21 prodanim vozilom na struju.
2020. godinu završili smo s udjelom od 1,5 posto i 529 novoregistriranih električnih automobila. Vodeća je bila Škoda sa 150 vozila, a slijede Hyundai sa 116, Renault s 96, Volkswagen s 48, Tesla s 35 i Mazda s 20 automobila.
2019. godinu završili smo sa 193 vozila na struju, uz udio od 0,3 posto. Najviše je automobila prodao Hyundai – njih 50, a slijede Smart s 39 i Nissan s 32 vozila te Tesla s 29 vozila.
Buđenje tržišta električnih automobila počelo je u 2018. godini – te je godine 145 vozila činilo udio od samo 0,2 posto, a najviše je na hrvatsko tržište isporučio Volkswagen (35), a slijede Renault s 32 vozila, Smart 25, Nissan 21, BMW 16, a za Teslu se odlučilo samo 6 kupaca.
2017. godina je bila jadna iz današnje perspektive i električni automobil su kupovali samo rijetki entuzijasti. Ukupno su te 2017. godine registrirana samo 22 električna automobila, a udio je bio 0,00 posto. Ako baš želimo biti precizni, od ukupno prodanih (registriranih) 50.769 novih automobila to je udio od 0,044 posto. „Čak“ 5 automobila imalo je znak Volkswagen na karoseriji, po 4 komada su prodali Tesla, Smart i Rariro, 2 je isporučio Renault dok su po jedan automobil na struju prodali BMW, Hyundai i Nissan.