Prošlo je četvrt stoljeća - prije 25 godina Toyota je predstavila svoj prvi hibrid
Toyota je 1997. godine tržištu predstavila model koji će u mnogočemu biti poseban. Osim što je prva generacija ovog automobila postala prvi serijski hibridni automobil koji se masovno proizvodio čvrsto je pripremila put svim budućim hibridnim Toyotama ali i brojnim hibridnim modelima drugih proizvođača.
Ikonski model Toyota Priuss svojim izlaskom te 1997. godine osvaja titulu Japanskog automobila godine, a već 2000. godine kreće i na svjetsku scenu, nakon čega su ga brzo prepoznali i zavoljeli ekološki osviješteni kupci u Europi i SAD-u.
Kako bi obilježili sve što Prius predstavlja za brend Toyota, održana je prezentacija novog modela Priusa u Toyota Centru Zagreb. Novi Prius svojim novim, atraktivnim izgledom, ostavlja posebni dojam.
Poznati ikonski klinasti oblik promijenjen je i sada su njegove linije elegantne i moderne. Osim što pruža iznimno visoke performanse iznimno je učinkovit i estetski privlačan, novi Prius je pionir i u pogledu inovativnih tehnologija. U Europi je dostupan samo u plug-in hibridnoj električnoj verziji.
Novi Prius pete generacije donosi najbolje iz oba svijeta. Odabirom načina rada EV vozi se bez problema samo na struju uz izvrsni odaziv. Kada se baterija isprazni samo se prebaci na učinkovito hibridno napajanje. Savršena kombinacija besprijekornih performansi, s niskom potrošnjom goriva i malenim emisijama CO2.
Doseg vožnje samo na struju iznosi 86 km, a omogućuje mu ga baterija od 13,6 kWh, što je dovoljno za vožnju samo na struju za većinu vožnji tijekom dana. Za dulja putovanja ili kad punjenje nije praktično nova generacija Toyotinog plug-in hibridnog sustava ima poboljšanu izlaznu snagu i iznimno niske emisije CO2 od samo 11 g/km u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP, što je najniža vrijednost ikad za Prius.
Toyota T-Mate sadrži najnoviju generaciju sustava Toyota Safety Sense (TSS) i sad se može lako ažurirati bežičnim putem. Poboljšana prednja kamera i senzor imaju dvostruko veći domet pri detekciji ispred vozila i šire područje prikaza bočno i okomito, što omogućuje ranije detektiranje objekata u blizini vozila te lakše utvrđivanje većeg broja potencijalnih opasnosti, uključujući motocikle i prepreke na cesti.
Za još bezbrižniju vožnju dodani su prednji bočni radarski senzori uz sustav za zaštitu prije sudara, sustav za zadržavanje u prometnom traku i prednji sustav za otkrivanje vozila pod pravim kutom. A nakon dolaska za odredište Prius omogućuje i jednostavno parkiranje bez puno stresa zahvaljujući poluautonomnom sustavu za pomoć pri parkiranju Advanced Park koji parkira vozilo bez upotrebe ruku ili putem daljinskog upravljanja.
Ukupna izlazna snaga sustava povećana je za 100 KS (74 kW) u odnosu na prethodnu generaciju. Novorazvijeni 2,0-litreni motor (152 KS /112 kW) i novi prednji motor na međuosovini (163 KS / 120 kW) omogućuju sustavu postizanje ukupne izlazne snage od 223 KS (164 kW).
Toyota je do sada prodala više od 23 milijuna primjeraka elektrificiranih vozila na globalnoj razni (od čega više od 5 milijuna hibridnih i plug-in hibridnih modela Prius.
Nakon trenera prodaje Toyota Adrije Primoža Anžlina predstavljanje je završio direktor Toyota Croatia Gregor Mauko koji je istaknuo visoku poziciju i buduće planove Toyote po pitanju elektrifikacije i nastojanja da Toyota u skorijoj budućnosti zauzme mjesto u prvih 5 automobilskih brendova na hrvatskom tržištu.
Tijekom predstavljanja svoja je iskustva s Priusom podijelio Zoltan Čeke iz Đakova, vlasnik čak četiri Priusa različitih generacija: „Svoj prvi Prius sam kupio jer sam smatrao da je struja budućnost, još onda, i da je to ekonomika. Imali smo na probi Priusa kojeg smo vozili dva, tri dana, doduše bio je onaj slabiji motor 1.5 pa smo čekali da izađe jači. Tu je potrošnja u gradu u ono vrijeme bila 4 litre, gdje se sa drugim autima ne može postići takva gradska potrošnja. Najdraži mi je prvi jer sam najviše vremena proveo u njemu i stvarno je auto koji je u odnosu na sve ostale aute i po komforu i veličini iznenađujuć.“