Pametna mobilnost

GOOGLE KARTE: Umjetna inteligencija može prepoznati ograničenje brzine

Autor Davor Dakić

Google otkriva kako AI i slike pomažu identificirati ograničenja brzine i kako koriste informacije o ograničenju brzine za izradu korisnijih proizvoda

Izvor: Michael Gstettenbauer / imago stock&people / Profimedia

Ograničenja brzine igraju veliku ulogu u očuvanju sigurnosti cesta za vozače, bicikliste i pješake. Također, ograničenja brzine igraju važnu ulogu u stvaranju sigurnijih cesta za sve, ali ponekad vozačima može biti teško znati koje je ograničenje brzine.

Na primjer, možda vozite u uvjetima slabe vidljivosti, poput maglovitog dana, u drugom području s nepoznatim prometnim zakonima ili jednostavno ne znate koje je ograničenje brzine u određenom trenutku.

Kako bi vozačima pomogla navigacija Google Maps prikazuju informacije o ograničenju brzine za ulice diljem svijeta. Ove informacije ne samo što pomažu vozačima da ostanu sigurni već pomažu i proizvođačima automobila dok rade na poboljšanju mogućnosti potpomognute vožnje u automobilima.

Izvor: Tjeerd Kruse / Panthermedia / Profimedia

U blogu Google otkriva kako koriste umjetnu inteligenciju i slike za prepoznavanje ograničenja brzine i kako koriste ograničenja brzine za izradu korisnijih proizvoda.

Uz AI se identificiraju ograničenja brzine

Kako bi mapirali svijet Google se oslanja na podatke iz mnogih izvora. Isto vrijedi i za razumijevanje ograničenja brzine. Jedan važan izvor su mjerodavni podaci lokalnih vlasti koji pomažu znati koja su zadana ograničenja brzine za različite vrste cesta kada nema znakova. Na primjer, u Kaliforniji je zadano ograničenje brzine u stambenim područjima 25 milja na sat.

Ipak, postoji mnogo cesta koje imaju različita ograničenja brzine tijekom različitih vremenskih uvjeta. Kako bi zabilježili sve te nijanse unutar Google karata koriste se slike i umjetna inteligencija.

Izvor: COBRA / BACKGRID / Backgrid UK / Profimedia

Sofisticirani AI modeli dizajnirani su za prepoznavanje informacija o ograničenju brzine iz izvora kao što su slike iz Street Viewa kao i slike trećih strana. Google uvježbava AI modele na stotinama različitih vrsta znakova iz cijelog svijeta tako da bez obzira na to koliko znak drugačije izgleda AI model i dalje može otkriti ograničenje brzine.

Na primjer, znakovi u SAD-u mogu imati napisano "ograničenje brzine" dok znakovi u Njemačkoj mogu prikazivati samo broj. Nakon što AI model identificira znak, koriste se GPS informacije sa slike kako bi ga uskladili s njegovom točnom geografskom lokacijom kako bismo točno znali kada promijeniti ograničenje brzine koje vam se prikazuje na Google kartama na temelju toga gdje se nalazite na ruti.

Iako slike i podaci pružaju čvrstu osnovu za ovaj model ograničenja brzine u stvarnom svijetu ograničenja brzine stalno se mijenjaju, što ih čini izazovnim za ažuriranje. Kako bi se uhvatio u koštac s ovim problemom Google kroz karte analizira prometne trendove kako bi shvatili može li doći do promjene ograničenja brzine.

Na primjer, ako trendovi pokazuju da se automobili stalno kreću ispod ograničenja brzine, to može biti pokazatelj da se ograničenje brzine smanjilo. To se može dogoditi ako se izgradi nova škola ili ako lokalna uprava utvrdi da je cesta područje visokog rizika od nesreća.

Izvor: Bernd Feil/M.i.S. / imago stock&people / Profimedia

Ako sumnjaju da je ograničenje brzine u nekom području ažurirano Google uspoređuje promjenu s više izvora — poput službenih podataka lokalnih vlasti i osvježenih slika Street Viewa kako bi potvrdili ili opovrgli promjenu. U područjima gdje nisu dostupne nedavne slike Street Viewa traže slike određene dionice od partnera trećih strana koji već prikupljaju informacije o cestama kako bi poboljšali rute isporuke i sigurnost na cestama.

Ako partner ima dostupne fotografije koriste se kombinacijom umjetne inteligencije i pomoći operativnog tima za prepoznavanje znaka na slikama, izdvajanje informacija o novom ograničenju brzine i ažuriranje Google karata.

Ove informacije također su korisne za proizvođače automobila koji grade automobile sa značajkama potpomognute vožnje ili potpuno automatizirane vožnje. Kako bi mnoge od ovih značajki radile automobili moraju znati ograničenje brzine baš kao što bi ljudi znali.

Opći sigurnosni propisi EU-a (GSR) zahtijevaju da nova vozila registrirana nakon srpnja 2024. imaju značajku inteligentne pomoći pri brzini (ISA) koja u svakom trenutku prikazuje zakonsko ograničenje brzine i upozorava vozače ako ga prekorače. Kako bi ispunila zahtjeve, vozila moraju isporučivati točna ograničenja brzine za najmanje 90% svake vožnje.

Izvor: Tjeerd Kruse / Panthermedia / Profimedia

Kamere i senzori ugrađeni u automobile mogu pomoći proizvođačima automobila da zabilježe neka od potrebnih ograničenja brzine. Ali postoje slični izazovi zbog kojih je znakove ograničenja brzine teško otkriti, poput lošeg vremena, fizičkih prepreka i lošeg postavljanja znakova.

Dok su senzori vozila kritična komponenta i čak će pomoći da Karte budu ažurirane za sve Googleove podaci igraju veliku ulogu u kompletiranju slike za proizvođače automobila. Zapravo, značajka ISA u Volvovom modelu EX30 upravo je prošla GSR certifikaciju EU-a korištenjem Googleovih podataka o ograničenju brzine. To znači da EX30 može pouzdano prikazati zakonsko ograničenje brzine, čak i kada na cesti nema jasnih znakova.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI