Automobilska industrija ima sve veće potrebe za uređajem koji omogućuje (i) autonomnu vožnju
Očekuje se da će isporuke LiDAR-a prijeći 100 milijuna jedinica do 2030. potaknute automobilskom industrijom. Porast potražnje za LiDAR-om uskladit će se s porastom potražnje za ADAS-om i automatiziranom vožnjom u osobnim automobilima i robotaksijima.
Kako se broj LiDAR senzora po automobilu povećava, dosegnuvši vjerojatni maksimum od osam jedinica za omogućavanje potpuno autonomne vožnje, očekuje se da će LiDAR tržište rasti 65,9% kako bi dosegnulo 15 milijardi dolara do 2030. godine.
Za automatiziranu vožnju razine 3 i više bit će potrebna kombinacija LiDAR-a, radara i senzora kamere. Dok će nekoliko tvrtki, poput Tesle i Wayvea, nastojati učiniti autonomnu vožnju uspješnom bez LiDAR-a većina proizvođača automobila, poput Mercedes-Benza, Nissana, BMW-a, Stellantisa, Volkswagena i Volva već je najavila svoju namjeru uključivanja LiDAR-a u svoje senzore za ADAS/AD u nadolazećim modelima automobila, prenosi Counterpoint.
Najveća prijetnja LiDAR-u dolazi od alternativnih tehnologija kao što su kamere i strojni vid. Mali broj tvrtki vjeruje da su sustavi temeljeni na viziji dovoljni za podršku autonomne vožnje. To može spriječiti rast interesa za LiDAR-om jer je cijena prelaska na jeftinija rješenja temeljena na viziji relativno niska.
Automobilsko LiDAR tržište
Trenutačno LiDAR tržište je poprilično zasićeno jer više od 80 tvrtki posluje globalno, ciljajući na različite industrije i regije. Od 2020. nadalje ukupno devet kompanija – Velodyne, Luminar, Aeva, Ouster, Innoviz, Aeye, Indie Semiconductor, Quanergy i Cepton najavilo je uvrštavanje dionica kroz SPAC spajanja.
Valeova Scala prvi je masovno proizvedeni LiDAR za automobile na svijetu. Godine 2021. Mercedes-Benz i Honda predstavili su modele razine 3, S-klasu i Legend. Oba su opremljena Scala LiDAR-om. Od 2017. Valeo je isporučio više od 170.000 LiDAR jedinica.
Prema studiji Counterpointa, vrijednost tržišta automobilskih LiDAR-a dosegnula je oko 100 milijuna dolara 2021. jer su automobilske tvrtke Toyota, Honda i kineske tvrtke poput Xpenga lansirale modele opremljene LiDAR-om. Mnogi proizvođači originalne opreme potpisali su ugovore s dobavljačima LiDAR-a za svoje nadolazeće modele. Kineski proizvođači automobila prednjače u sklapanju takvih partnerstava.
Budućnost automobilskog LiDAR tržišta
Prema Counterpointovoj prognozi globalnog autonomnog putničkog vozila, do 2025. godine 10% novih automobila prodanih na globalnoj razini imat će sposobnosti autonomne vožnje razine 3. Razvijena tržišta poput SAD-a i Europe imat će veći postotak automobila razine 3 i prvi će donijeti ulazak automobila razine 4 (podložno regulatornom odobrenju).
Ovo sugerira da LiDAR ima značajnu priliku za rast budući da će automobili razine 3 i više dosegnuti masovno tržište unisono do 2030. Prema Counterpointovoj studiji Tržišni trendovi i implikacije automobilskog LiDAR-a iz 2022. očekuje se da će tržište LiDAR-a porasti s 0,1 milijarde USD 2021. na više od 15 milijardi dolara i više od 100 milijuna isporučenih jedinica u 2030.
Nakon prve uporabe LiDAR-a u automobilskom segmentu trebalo je više od pet godina da LiDAR postane proizvodno vozilo i još uvijek nije uspio postići široki prodor na tržište. Ali sve je još rano i potencijal za LiDAR je značajan te se vjeruje da se će, unatoč sporom početnom širenju, usvajanje LiDAR-a ubrzati.