ELEKTRIFIKACIJA

KINEZI ULAŽU U ELEKTRIFIKACIJU: 56 posto više punjača nego u godini prije

Autor Krunoslav Ćosić

Ulaganje u punionice nije kratkoročan nego dugoročan posao

Izvor: Krunoslav Ćosić

Broj mjesta za punjenje električnih vozila u Kini je u 2021. porastao za 56% na godišnjoj razini, pokazuju podaci praćenja kineskih električnih vozila i punjača Counterpoint Researcha. Budući da je osiguranje gospodarske stabilnosti glavni prioritet Kine u 2022. očekuje se da će ubrzanje ulaganja u infrastrukturu potaknuti rast punionica. Broj punionica u Kini u 2022. mogao bi se povećati za 58% na godišnjoj razini.

Počevši od druge polovice 2020. obujam prodaje novih energetskih vozila (NEV) u Kini brzo se povećao zahvaljujući vladinim poticajima da se prodaja NEV podigne na 20% ukupne prodaje automobila do 2025.

Povećanje broja punionica u Kini
Izvor: Counterpoint

Zapravo, cilj od 20% je postignut ranije od planiranog. U 2021. godini prodaja NEV-ova u Kini porasla je 68% u odnosu na prethodnu godinu, s omjerom vozila i mjesta za punjenje koji je dosegao oko 3, što znači da postoji jedno mjesto za punjenje za svaka tri NEV-a.

Komentirajući postavljanje stanica za punjenje električnih vozila u Kini, viši analitičar Ivan Lam rekao je: „Dolijevanje goriva ili punjenje struje ključna je tema za razvoj industrije električnih vozila. Vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem (ICE) imaju dobro uspostavljenu mrežu za točenje goriva i potrebno im je samo nekoliko minuta za dolijevanje goriva. Osim toga, kad idete na dugu vožnju, sa sobom možete nositi mali kanistar benzina. No, EV-u je potrebno dulje vremena za punjenje – jedan do dva sata. S obzirom na trenutačnu politiku Kine, veličina tržišta punjačih ima veliki potencijal da dosegne omjer vozila i punionica gotovo 1:1.”

Izvor: Krunoslav Ćosić

Trenutačno su operatori punionica trećih strana glavni dio tržišta, čineći 75% javnih mjesta za punjenje. Državne tvrtke čine oko 20% javnih punionica, a automobilske tvrtke čine ostatak.

U 2021. Starcharge, TELD i State Grid bila su prva tri operatora u Kini. Prva tri igrača zajedno su zgrabila 62% udjela na tržištu. Uz posao s punjačima vezana su teška ulaganja koja zahtijevaju zemljište (unajmljeno ili kupljeno), izgradnju stanice za punjenje, integraciju rješenja za punjenje, održavanje i priključak na električnu energiju. Iako su dostupni neki poticaji za podršku ovoj industriji početno ulaganje je neizbježno, a razdoblje povrata ulaganja traje godinama.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI