Hibridna i električna vozila sve su traženija u EU dok je interes za onima na fosilna goriva sve manji
Automobilska industrija jedan je od sektora koji su najviše pogođeni prekidima opskrbnog lanca i globalnom nestašicom čipova uzrokovanih pandemijom koronavirusa. To nije spriječilo da ova industrija bude pod povećalom zbog svoje uloge u klimatskim promjenama, bilo zbog procesa proizvodnje ili proizvedenih automobila.
Kada je u pitanju potonje čini se da kupci automobila u Europskoj uniji čine svoj sve kako bi umanjili utjecaj automobila koji imaju pogon na fosilna goriva.
U EU su u prvih devet mjeseci 2021. godine registracije benzinskih i dizelskih automobila smanjene za 9 odnosno 8,5 posto u odnosu na prošlogodišnji vremenski okvir, prema podacima Europskog udruženja proizvođača automobila (ACEA), prenosi Statista.
S druge strane, vozila s hibridnim električnim pogonom zabilježila su porast registracija od 8,8 posto čime je njihov tržišni udio automobila registriranih između siječnja i rujna 2021. godine oko jedan posto iza dizelskih jedinica. U prosincu 2021. registracije električnih automobila premašile su dizelske.
Općenito, udio automobila s alternativnim pogonskim sklopovima stalno raste i činio je više od trećine novoregistriranih automobila u EU u prva tri kvartala prošle godine. Prelazak na električne automobile s punjivim baterijama nije bez nedostataka.
Iako je studija koju su provela sveučilišta Exeter, Cambridge i Nijmegen pokazala da su ukupne prosječne emisije ugljika električnog vozila još uvijek daleko niže od onih koje imaju fosilna goriva. Čak i uz uračunavanje emisija iz proizvodnje, još uvijek postoji problem nabavka minerala za baterije, njihova dugovječnost i povećana proizvodnja e-otpada.
Iako automobilska industrija u Europskoj uniji nastavlja dostizati svoje ciljne vrijednosti za smanjenje prosječne emisije CO2 prema podacima iz ICCT-a, te brojke treba uzeti s rezervom: bez odredbi za postupno uvođenje i dodatnih kredita za vozila s niskom emisijom štetnih plinova i ekološke inovativne tehnologije većina velikih proizvođača poput Ford-Volva, BMW-a i Volkswagena promašila bi cilj sa značajnom razlikom.
Od procijenjenih 7 gigatona CO2 koje je prometni sektor ispustio 2020. godine, osobni automobili doprinijeli su s 2,9 gigatona ili 40 posto.