STRUJA JE SLJEDEĆI KORAK

PORSCHEOVE AMBICIJE: Do 2030. godine 80 posto vozila bit će potpuno električno

Autor Krunoslav Ćosić

Porsche je jedan od najprofitabilnijih svjetskih proizvođača automobila, a tako planiraju i ostati

Porsche Taycan
Izvor: Porsche

U 2021. Porsche je isporučio 301.915 vozila kupcima diljem svijeta. To znači da je prvi put u povijesti tvrtke premašena granica od 300.000 (prethodna godina: 272.162 isporuke). Najprodavaniji modeli bili su Macan (88.362) i Cayenne (83.071).

Broj isporuke za električni Porsche Taycan se više nego udvostručio: 41.296 kupaca je dobilo prvi potpuno električni Porsche. Time je čak prestigao i kultni sportski automobil 911, iako je i 911 postavio novi rekord s 38.464 jedinice.

Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora Porsche AG, kaže da kako pojačavaju električnu ofenzivu s još jednim modelom: do sredine desetljeća svoj sportski automobil sa središnje postavljenim motorom Porsche 718 (Boxter i Cayman) žele ponuditi isključivo u potpuno električnom obliku.

Porsche 718 Boxster
Izvor: VICTOR JON GOICO /VICTOR GOICO

Prošle godine je gotovo 40 posto svih novih Porscheovih vozila isporučenih u Europi već bilo barem djelomično električno – bili su plug-in hibridi ili potpuno električni modeli. Osim toga, Porsche je najavio svoju namjeru da u bilanci za 2030. godinu bude ugljično neutralan.

U 2030. udio svih novih vozila s potpuno električnim pogonom trebao bi biti veći od 80 posto. Kako bi postigao ove ambiciozne ciljeve, Porsche zajedno s partnerima ulaže u premium punionice – i dodatno u vlastitu infrastrukturu za punjenje.

Daljnja opsežna ulaganja nastavljaju se u temeljne tehnologije kao što su sustavi baterija i proizvodnja baterijskih modula. U novoosnovanoj Cellforce Grupi razvijaju se i proizvode baterijske ćelije visokih performansi za koje se očekuje da će biti spremne za serijsku proizvodnju do 2024. godine.

Porsche Taycan
Izvor: Rossen Gargolov

U 2021. Porsche je povećao svoje isporuke u svim globalnim prodajnim regijama. Ponovno, najveće pojedinačno tržište bila je Kina. S gotovo 96.000 isporuka, ovdje je zabilježen porast od 8 posto u odnosu na 2020.

Porsche je brzo rastao u Sjevernoj Americi: u Sjedinjenim Državama broj isporuka porastao je za impresivnih 22 posto na više od 70.000 jedinica. Vrlo pozitivan razvoj zabilježen je i u Europi: samo u Njemačkoj Porsche je povećao isporuku novih vozila za 9 posto, na gotovo 29.000 jedinica.

U Hrvatskoj je Porsche u 2021. godini isporučio 190 novih automobila dok su u 2020. isporučili 137. Od spomenutih 190 automobila, 81 vozilo je bilo na benzinski pogon, 0 na dizel (Porsche već nekoliko godina nema dizelski motor), 95 hibridnih te 14 na električnu energiju.

U 2020. godini u Hrvatskoj je od 137 vozila bilo 60 na benzin, 0 na dizel, 13 potpuno električnih te 64 na hibridni pogon. U 2019. godini su hrvatskim kupcima prodali 115 novih automobila – 89 benzinskih, 0 na dizel, 0 na struju te 26 hibrida. Idemo još malo u prošlost, u 2018. godini isporučili su 85 vozila (52 na benzin, 16 na dizel, 17 hibrida te 0 električnih). Ako vas baš zanima, u 2017. godini Porsche je na hrvatskom tržištu isporučio 57 automobila (16 na benzin, 33 na dizel, 8 hibridnih i 0 na struju), a u 2016. je bilo isporučeno 45 automobila.

Oliver Blume i Lutz Meschke pored Porsche 911 Targa 4 GTS
Izvor: Porsche

U 2021. godini Porsche je dosegnuo novi rekord svih vremena u prihodima od prodaje i operativnoj dobiti. Prodaja je iznosila 33,1 milijardu eura, 4,4 milijarde eura više nego u prethodnoj godini, što predstavlja rast od 15 posto (prodaja u 2020.: 28,7 milijardi eura).

Operativna dobit iznosila je 5,3 milijarde eura, što je više od prethodne brojke za 1,1 milijardu eura (plus 27 posto). Porsche je tako u 2021. godini ostvario operativni povrat od prodaje 16 posto (prethodna godina: 14,6 posto).

Neto novčani tok porastao je za 1,5 milijardi eura na 3,7 milijardi eura u 2021. (prethodna godina: 2,2 milijarde eura). Pozitivan razvoj također se temelji na ambicioznom programu profitabilnosti za 2025. godinu. Ipak, sve ovisi i o događanjima u Ukrajini, a tamošnjem stanovništvu donirali su milijun eura.

Porscheovi stručnjaci određuju stupanj utjecaja rusko-ukrajinskog sukoba na Porscheove poslovne aktivnosti. Lanci opskrbe Porscheovih tvornica su pogođeni, što znači da proizvodnja po rasporedu u nekim slučajevima više nije moguća.

Oliver Blume i Lutz Meschke, Porsche
Izvor: Porsche