TECH AUTOMOBILI

5G AUTOMOBILI Do 2025. činit će četvrtinu povezanih automobila

Autor Igor Martić

U 2021. 4G automobili činili su 90% ukupnih isporuka povezanih automobila

Izvor: Shutterstock

Globalno tržište povezanih automobila ostalo je otporno u 2021. unatoč tekućim problemima kao što su nestašice poluvodiča, gubici u proizvodnji, inflacija troškova i poremećaji u transportu.

Prema najnovijem istraživanju Counterpointove Smart Automotive Service, automobili s 4G tehnologijom dostižu zrelost u razvijenim zemljama poput SAD-a, Kine, Njemačke i Velike Britanije, uz ulazak 5G TCU-ova koji koriste prijenos podataka u stvarnom vremenu i brzu komunikaciju oblak-automobil.

Izvor: Europska komisija

Problem opskrbe poluvodičima pokazao se štetnim za cijelu autoindustriju. Proizvođači originalne opreme poput General Motorsa i Forda loše su prošli s tisućama automobila koji su stajali u praznom hodu na parkiralištima i čekali da stignu čipovi.

Takvi proizvođači automobila koriste "Strategiju sramežljive gradnje" prema kojoj se automobili proizvode s dostupnim komponentama, a zatim drže po strani dok se ne steknu potrebni resursi za njihovo dovršenje.

Ovo može biti korisno kratkoročno jer održava operacije u tijeku, ali nema jamstva koliko dugo će automobili ostati neiskorišteni. Nedostaci su prisilili proizvođače automobila da pribjegnu različitim načinima kako bi minimizirali gubitke i izbjegli poremećaje kao što su preusmjeravanje čipova/zaliha na profitabilnije modele, uklanjanje određenih značajki i povećanje cijena vozila.

Izvor: Ericsson

Primjerice, BMW i Renault su prodavali određene modele bez digitalnih zaslona dok su Nissan i Ford to radili bez navigacijskih sustava.

Iskorak prema digitalizaciji automobila raste brzim tempom i vidljiv je kako je globalna penetracija povezanih automobila u stalnom porastu. Kako zemlje diljem svijeta dodatno jačaju svoju pokrivenost 4G mrežom i prihvaćaju sljedeću generaciju mobilne tehnologije (5G) možemo vidjeti sve više povezanih automobila koji dolaze na tržište s naprednim značajkama sigurnosti i udobnosti.

Izvor: Krunoslav Ćosić

Tržište povezanih automobila u SAD-u poraslo je 16% na godišnjoj razini u 2021. kod gotovo svih proizvođača osim General Motorsa koji isporučuju više povezanih automobila u odnosu na prethodnu godinu.

GM je privremeno zaustavio svoju značajku 'Super Cruise' koja je omogućila vožnju bez ruku na autocestama u svom Escalade SUV-u. Ostale značajke koje su odbačene uključivale su automatski start-stop, softver za upravljanje gorivom, bežično punjenje, grijana sjedala i HD radio u modelima kao što su Chevroletov Silverado i GMC-ov Sierra.

BMW iX
Izvor: Krunoslav Ćosić

Unatoč ograničenjima opskrbnog lanca i nedostatku čipova, GM je izvijestio o 3,7% i 47% međugodišnjem porastu prihoda i dobiti za 2021. Poremećaji u lancu opskrbe i niske zalihe prisilili su GM na gubitak vodeće pozicije te su sad drugi dok je Toyota napredovala i postala prvi ikad strani proizvođač automobila na američkom tržištu vozila.

U 2021. godini automobilska industrija doživjela je prvu globalnu implementaciju automobila s 5G tehnologijom. BMW-ov iX model prvo je lansiran u Njemačkoj u studenom, a nakon toga uslijedile su isporuke diljem svijeta.

Izvor: Counterpoint

Kina, koja je već lider u automobilima povezanim na 5G zbog bolje mrežne infrastrukture i državne potpore, u 2022. godini će dobiti nove modele brendova uključujući Chevrolet, Geely, Buick, Ford i BMW.

Nadalje, 5G modeli automobila kao što su Arcfox Alpha T, Roewe Marvel R i Great Walls 3rd Gen Haval H6, koji su lansirani 2020., nastavit će dobivati na vrijednosti. Od 2023. nadalje vidjet ćemo veće igrače kao što su SAIC i BAIC kako ulaze na tržište, smatra potpredsjednik Counterpointa Neil Shah.

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI