AUTONOMNA VOŽNJA

SNAPDRAGON RIDE VISION SYSTEM Platforma za automatiziranu vožnju automobila

Autor Krunoslav Ćosić

Modularna i programabilna arhitektura je skalabilna, a udovoljava i regulatornim zahtjevima samostalne, autonomne vožnje

Izvor: Shutterstock

Snapdragon Ride Vision System novi je otvoreni softver za računalni vid izgrađen na četiri nanometarskoj (4 nm) procesnoj tehnologiji sustava na čipu (SoC). Dizajniran je za optimiziranu implementaciju prednjih i surround kamera za napredne sustave pomoći (ADAS) i automatiziranu vožnju (AD).

Kombinirajući namjenski izrađene, visokoučinkovite Snapdragon Ride SoC-ove sa sljedećom generacijom softverskog paketa za percepciju vida tvrtke Arriver, Snapdragon Ride Vision System je projektiran mješavinom hardverskih i softverskih rješenja dokazanih u industriji za podršku različitih računalnih funkcija potrebnih za poboljšanu percepciju drugih vozila u blizini kako bi se omogućilo planiranje i djelovanje te sigurnija iskustva vožnje.

Sustav Snapdragon Ride Vision nudi jedinstveno dizajniranu modularnu arhitekturu za proširenje fleksibilnosti za proizvođače automobila te integraciju mapiranja crowdsourcinga, sustava za praćenje vozača (DMS), parkirnih sustava, cellular vehicle-to-everything (C-V2X) i modula za lokalizaciju radi bolje podrške prilagodbe.

Industrijski dokazani Computer Vision koristi softver za percepciju kamere te se uspješno proizvodi četiri generacije i iza sebe ima više od desetljeća istraživanja i razvoja. Dobio je vrhunske ocjene za performanse i omogućio proizvođačima automobila da postignu ocjenu sigurnosti s 5 zvjezdica za Europski program ocjenjivanja novih automobila (Euro NCAP).

Izvor: Shutterstock

Rješenje visokih performansi potrebno za poboljšanu percepciju okoliša prati statičnu geometriju na prometnicama kao što su oznake traka, prometna infrastruktura i zaštitne ograde. Nadziru se i dinamički objekti kao što su vozila zatim ranjivi sudionici u prometu uključujući pješake i bicikliste.

Omogućuje prepoznavanje prometnih znakova koje uvjetuju globalni regulatorni zahtjevi, a sve se temelji na kamerama širokog vidnog polja rezolucije 8 megapiksela razvijenim s prilagođenom arhitekturom neuronske mreže.

Izvor: Shutterstock

Uključeno je proširenje sustava vida prednje kamere kako bi se aktivirala percepcija kamere za parkiranje, s mono do multi-fokalnim sustavima vida za povećanje razine detekcije objekata za podršku osnovnih i naprednih sigurnosnih značajki.

Specijalizirani alat dizajniran je za razvoj elektroničke upravljačke jedinice (ECU) u vozilu i koristi se kao referentni sustav za skaliranje od L2-L3 i izvan aplikacija. Sadrži sigurnosni operativni sustav (OS) i hipervizore, automobilski međuprogram za ADAS i alate umjetne inteligencije (AI), uključujući složeno pretraživanje neuronske arhitekture (NAS).