KAKAV DOSEG!

LAS VEGAS Mercedes-Benz Vision EQXX predstavljen na CES 2022

Autor Krunoslav Ćosić

Novi model bi električni domet i učinkovitost trebao podignuti na potpuno novu razinu, uz neuromorfno računanje i neuronske mreže

Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG

Doseg i učinkovitost bi trebali definirati električnu eru. Izvanredan doseg učinit će električne automobile prikladnima za svako putovanje i ubrzat će usvajanje. Iznimna učinkovitost će dovesti do smanjenja veličine i mase baterije omogućujući nam da idemo dalje s manje.

Mercedes je već vodeći na ljestvici stvarnog raspona s EQS-om s 245 kW (kombinirana potrošnja električne energije WLTP: 19,8-15,7 kWh/100 km; emisija CO2: 0 g/km), što dokazuje nedavni Edmundsov test gdje je EQS 450+ prešao 422 milje s jednim punjenjem, 77 milja dalje od bilo kojeg drugog prethodno testiranog automobila.

Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG

Ali Mercedes-Benz ne miruje. Vođeni idejom o nultom utjecaju na naš planet i vrlo odgovornim korištenjem zelene energije intenzivno rade na podizanju dosega i učinkovitosti na potpuno novu razinu. Mercedes-Benz Vision EQXX rezultat je misije s ciljem probijanja tehnološke barijere i podizanja energetske učinkovitosti na nove visine.

Novi Vision EQXX je remek djelo učinkovitosti koje će, na temelju internih digitalnih simulacija u stvarnim prometnim uvjetima, moći prijeći 1000 kilometara s jednim punjenjem uz izvanrednu potrošnju energije manju od 10 kWh na 100 kilometara. Masa automobila je 1750 kilograma, a međuosovinski razmak iznosi 280 cm.

Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG

Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG

Mercedesovi kemičari baterija ugurali su energiju EQS-a u dimenzije kompaktnog automobila. Baterija u Vision EQXX drži gotovo 100 kWh energije, ali ima 50% manji volumen i 30% je lakša od već referentnog paketa u EQS-u. Sveukupno, baterija je teška oko 495 kilograma, uključujući OneBox.

Inspirirani prirodnim oblicima i u partnerstvu s inovativnim startupima, inženjeri su koristili napredne digitalne alate za smanjenje mase i otpada uklanjanjem viška materijala uz pomoć 3D ispisa. Gume s ultra niskim otporom kotrljanja s optimiziranom aerodinamičkom geometrijom u kombinaciji s laganim magnezijevim kotačima omogućuju veći doseg. Ultra-tanke krovne ploče hrane baterijski sustav za do 25 km dodatnog dosega. Električni sustav koji napaja mnoge pomoćne jedinice u Vision EQXX crpi dodatnu energiju iz 117 solarnih ćelija na krovu.

Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG

Sa snagom od oko 150 kW, super učinkovit električni pogon (obuhvaća sve, od baterije preko električne pogonske jedinice do kotača) u Vision EQXX pruža snagu i izdržljivost na kojima se temelji ovaj izniman trkač na duge staze.

Još jedna ključna značajka učinkovitosti modela Vision EQXX je način na koji razmišlja. Koristi inovativni oblik obrade informacija nazvan neuromorfno računanje. Hardver pokreće takozvane spiking neuronske mreže. Informacije su kodirane u diskretnim skokovima i energija se troši samo kada dođe do skoka, što smanjuje potrošnju energije za redove veličine.

Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG

Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG

Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG

Izvor: Mercedes-Benz AG – Communicati/MediaPortal Daimler AG