Istraživanje o globalnim stavovima i ponašanju potrošača u pogledu energetske učinkovitosti
Nova anketa među 6000 vlasnika kuća i iznajmljivača iz cijelog svijeta, koju je naručio Beko, otkrila je da gotovo 9 od 10 (89%) ispitanika globalno zanemaruje ono što je najbolje kada je u pitanju energetska učinkovitost u domu, unatoč 80% ispitanih koji znaju kako koristiti svoje kućanske uređaje na energetski učinkovit način.
Iako ovi rezultati daju kontradiktornu sliku učinkovitosti kućanstva, nalazi su pokazali da globalno gotovo 9 od 10 (87%) vjeruje u važnost energetske učinkovitosti, a 78% se zanima za kupnju proizvoda koji mogu poboljšati učinkovitost njihova kućanstva. Međutim, većina ispitanika priznala je da se ponašala energetski neučinkovito.
Ovo su neki od primjera:
Ostavljanje vrata hladnjaka otvorenima kada odlučuju što će jesti (29%)
Ostavljanje zamrzivača uključenog u struju kada u njemu nema ništa (20%)
Držanje gadgeta na punjenju dulje nego što im je potrebno (37%)
'Settingsphobia' – izraz koji je skovao Beko – također je kriv za neučinkovitu energetsku praksu u domu jer je gotovo 3 od 5 (59%) ljudi zabrinuto da će odabrati pogrešnu postavku kada koriste kućanske aparate, ali iz straha ostaju na istoj, ponekad neučinkovitoj postavci.
Generacija Z
Generacija Z je opisana kao jedna od najupućenijih demografskih skupina kada je riječ o energetskoj učinkovitosti s više od 60% generacije Z koja čita upute svaki put kad kupuje novi uređaj, pokazalo je istraživanje.
Unatoč poznavanju proizvoda podaci pokazuju da generacija Z često može napraviti slučajne pogreške kada su u pitanju njihovi uređaji, pri čemu je 76% upotrijebilo krivu postavku na svom uređaju, zbog čega su pokvarili hranu/piće ili oštetili svoju odjeću.
Stariji od 64 godine
Stariji nisu svjesni prednosti energetski učinkovitih proizvoda. Djela govore više od riječi kada je u pitanju energetska učinkovitost za osobe starije od 64 godine budući da nalazi otkrivaju znatno nepovjerenje u proizvode energetske učinkovitosti, ali snažno uvjerenje u energetski učinkovite radnje.
Istraživanje je pokazalo da su oni stariji od 64 godine generacija kojoj je najmanje vjerojatno da će energetska učinkovitost biti prioritet pri kupnji novih proizvoda, sa samo 6 od 10 (63%), u usporedbi s mlađim generacijama (81% Millennials) – i gotovo 7 od 10 ( 67%) nije zainteresirano za zamjenu svojih trenutnih proizvoda.
Međutim, oni stariji od 64 godine su generacija koja tvrdi da je najsvjesnija kako koristiti sve svoje uređaje na najučinkovitiji način (86%), unatoč tome što se većina drži istih postavki na perilici rublja.
Anketa također nudi uvid u to kako se stavovi i znanje o najboljim energetski učinkovitim praksama u kući razlikuju među dobnim skupinama. Osobe starije od 64 godine navele su ostavljanje uključene pećnice dok se ne koristi (56%) i uključivanje grijanja dok su prozori otvoreni kako bi se osušila odjeća (56%) kao neučinkovitu praksu dok je gotovo trećina (28%) generacije X priznala da je ostavila prazan zamrzivač uključenim.
Nalazi, koji su pokazali jaz između znanja i ponašanja potrošača na globalnoj razini, naglašavaju potrebu za većim djelovanjem kako bi se osiguralo da potrošači maksimiziraju učinkovitost kućanskih uređaja.