Do promjena će doći i u videima koji su već objavljeni, a koji koriste glazbu u vlasništvu UMG-a
TikTok će izgubiti Taylor Swift, Drakea i druge velike izvođače Universal Music Groupa (UMG), a glazba je povučena nakon što nisu uspjeli pregovori između dva brenda. TikTokov prethodni ugovor o licenciranju nije produljen, a istekao je 31. siječnja 2024.
Dvije se tvrtke nisu uspjele dogovoriti oko plaća umjetnika, zapelo je i oko generativne umjetne inteligencije, a suglasnost nije postignuta niti oko sigurnosti na internetu.
Universal Music Group počeo je s TikToka uklanjati glazbene kataloge izvođača koje predstavljaju uključujući Taylor Swift, Drakea i Oliviju Rodrigo. Pregovori o obnavljanju ugovora o licenciranju ovog tjedna su propali.
Kako piše na web stranici UMG-a, tvrtke se nisu složile s uvjetima za novi ugovor i po isteku trenutnog ugovora Universal Music Group, uključujući Universal Music Publishing Group, prestat će licencirati sadržaj za TikTok i usluge od TikTok Music.
Pojavile su se informacije da je Universal Music Group nezadovoljna jer smatraju da ih je videoplatforma pokušala natjerati da prihvate dogovor koji im nikako nije odgovarao. Problem odnosno zabrinutost kod diskografske kuće pojavila se zbog novčane kompenzacije za umjetnike i tekstopisce čija se glazba koristi za videe koje korisnici uploadaju na TikTok.
Problem je za UMG i zaštita od glazbe generirane umjetnom inteligencijom te online sigurnost na platformi na kojoj se slabi pazi na zaštitu umjetnika od “govora mržnje, netrpeljivosti, maltretiranja i uznemiravanja”.
Naravno, TikTok je razočaran što je UMG odlučio odstupiti od moćne podrške platforme s više od milijardu korisnika. Kažu kako izdavačka kuća stavlja vlastitu pohlepu iznad interesa svojih umjetnika i tekstopisaca. Prenosimo izjavu TikToka:
„Tužno je i razočaravajuće što je Universal Music Group vlastitu pohlepu stavio iznad interesa svojih umjetnika i tekstopisaca. Unatoč Universalovoj lažnoj priči i retorici činjenica je da su se odlučili udaljiti od moćne podrške platforme s više od milijardu korisnika koja služi kao besplatno sredstvo promocije i otkrivanja njihovog talenta. TikTok je uspio postići 'artist-first' ugovore sa svakom drugom etiketom i izdavačem. Jasno je da Universalovo samosvrsishodno djelovanje nije u najboljem interesu umjetnika, tekstopisaca i obožavatelja.“
Do promjena će doći i u videima koji su već objavljeni, a koji koriste glazbu u vlasništvu UMG-a. Morat će odabrati alternativne opcije drugih glazbenih izdavača kako bi zamijenili uklonjene pjesme. U suprotnom, glazba iz videa, koja je u vlasništvu UMG-a, bit će utišana.