Pametne platforme

SK TELECOM I DEUTSCHE TELEKOM: Razvijaju svoj AI model

Autor Krunoslav Ćosić

LLM (large language model) razvija se posebno za telekomunikacijske tvrtke

contact;website;phone;support;mail;address;business;letter;communication;technology;service;online;connection;person;call;global;help;network;social;concept;corporate;feedback;web;mobile;envelope;symbol;company;page;device;management;solution;center;icon;client;work;customer;smartphone;cyberspace;email;internet;telephone;e-mail;hotline;marketing;copy space;information;message;send;office;computer Izvor: Thawatchai Chawong / Panthermedia / Profimedia

Nakon razvoja Generative AI služit će kao digitalni asistent u korisničkoj službi, najavila su dva telekom operatora iz Njemačke i Južne Koreje. SK Telecom (SKT) i Deutsche Telekom zajednički će razviti jezični model specifičan za industriju, posebno prilagođen zahtjevima digitalnih pomoćnika u korisničkoj službi.

Telekomunikacijskim će tvrtkama to olakšavati posao i omogućiti učinkovitu i brzu implementaciju generativnih AI modela. Početak je to "Global Telco AI Alliance" tvrtki Deutsche Telekoma, e&, Singtela i SK Telecoma, koji je najavljen ljetos.

“AI pokazuje impresivan potencijal za značajno poboljšanje ljudskih sposobnosti rješavanja problema. Kako bismo maksimalno povećali njegovu upotrebu, posebno u korisničkoj službi, moramo prilagoditi postojeće velike jezične modele i obučiti ih s našim jedinstvenim podacima. To će unaprijediti naše generativne alate umjetne inteligencije", kaže Claudia Nemat, članica Upravnog odbora za tehnologiju i inovacije u Deutsche Telekomu.

SKT i Deutsche Telekom planiraju surađivati s AI tvrtkama kao što su Anthropic (Claude 2) i Meta (LLaMa2) kako bi zajednički razvili višejezični model tj. njemački, engleski, korejski itd.

Prvu verziju LLM-a specifičnog za telekomunikacije planiraju predstaviti u prvom kvartalu 2024. godine.

 Izvor: Deutsche Telekom



“Kroz naše partnerstvo s Deutsche Telekomom osigurali smo snažnu priliku i zamah za stjecanje globalnog vodstva u području umjetne inteligencije i poticanje novog rasta,” rekao je Ryu Young-sang, izvršni direktor SKT-a te dodao:

“Kombiniranjem snaga i sposobnosti dviju tvrtki u AI tehnologiji, platformi i infrastrukturi očekujemo da ćemo osnažiti poduzeća u mnogim različitim industrijama da isporuče novu i višu vrijednost svojim klijentima.”

Prednosti LLM-a specifičnih za telekomunikacijske tvrtke

Specifični LLM za telekomunikacije pruža bolje razumijevanje upita korisnika o telekomunikacijskim uslugama nego što to nude opći modeli. Zbog toga se novo rješenje čini optimalno prilagođenim za korištenje u korisničkoj službi.

Digitalni asistent temeljen na takvom LLM-u posebno je dobar u razumijevanju, sažimanju i odgovaranju na specifične nedoumice do kojih može doći u komunikaciji s korisnicima. Cilj ovog projekta je podržati telekomunikacijske tvrtke, npr. u Europi, Aziji i na Bliskom istoku, u postavljanju vlastitih digitalnih pomoćnika temeljenih na generativnoj umjetnoj inteligenciji. Novi model osmišljen je kako bi im omogućio brži i fleksibilniji razvoj digitalnog pomoćnika koji odgovara njihovom okruženju.