OKO POLA PLANETA

Koliko korisnika ima mreža Meta (Facebook)?

Autor Igor Martić

Promijenili su naziv, polako mijenjaju i smjer u kojem se kreće najveća društvena mreža

Izvor: NOAH BERGER / AFP / Profimedia

Facebook smišlja novi način za privlačenje mlađih generacija kojima je naziv Facebook sinonim za nešto zaostalo i gdje se nalaze njihovi roditelji. Mlade generacije ne koriste Facebook, ali koriste njihove druge servise poput Instagrama i WhatsApp aplikacije za dopisivanje.

Sudeći prema podacima o broju korisnika koji mjesečno koriste najveću društvenu mrežu na svijetu, Facebook još neko vrijeme može biti miran.

Izvor: Shutterstock

Na svojoj godišnjoj konferenciji Connect najbitnija novost bila je promjena naziva iz Facebook Inc. u Meta Inc. Matična tvrtka Facebooka, Instagrama i WhatsAppa preimenovana je u skladu s najnovijom idejom Zuckerbergovog carstva za stvaranje metaverzuma, zamišljenog svijeta virtualne stvarnosti. Bit će to hibrid današnjih online društvenih iskustava, proširenih u tri dimenzije ili projiciranih u fizički svijet.

Facebook je povećao svoju prisutnost u virtualnoj stvarnosti nakon što je 2014. kupila proizvođača VR naočala Oculus. Nedavno izdanje uspješnih VR naočala Oculus Quest 2 pretvorilo se u udio od tri četvrtine tržišta XR slušalica u četvrtom tromjesečju 2020. i prvom tromjesečju 2021., prema istraživanju Counterpoint Research (prenosi Statista).

Izvor: Vladimir Sindeyeve/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

Međutim, sve dok Markov metaverzum ne postane stvarnost, fokus će ostati na plodnim platformama društvenih medija koje tvrtka ima u svojem vlasništvu. U cijeloj svojoj obitelji aplikacija, Meta Inc. sada ima 3,6 milijardi "mjesečno aktivnih ljudi". Definira ih se kao "registriranog i prijavljenog korisnika Facebooka, Instagrama, Messengera i/ili WhatsAppa koji je posjetio barem jedan od ovih Facebookovih proizvoda putem aplikacije za mobilni uređaj ili korištenjem weba ili mobilnog preglednika u posljednjih 30 dana od datuma mjerenja.

Tvrtka je počela izvješćivati o metrici „obiteljskih proizvoda“ u 2019. godini i nije javno dijelila nove korisničke podatke za Messenger ili Instagram od 2017. odnosno 2018. godine. Posljednje službeno izdanje za WhatsApp dogodilo se u prvom tromjesečju 2020., kada je platforma dosegla 2 milijarde korisnika.

Na temelju podataka o oglašavanju na Instagramu objavljenih u srpnju, broj aktivnih korisnika Instagrama u ovom trenutku mogao bi biti blizu 1,4 milijarde. Facebook ima čak 2,9 milijardi aktivnih korisnika, Messenger 1,3 milijardi.

Izvor: Jakub Porzycki/NurPhoto / Shutterstock Editorial / Profimedia

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI