UNOSAN BIZNIS

UZ GAMESCOM: Ovo su najveće svjetske igračke nacije

Autor Ivan Vukić

Završava ovogodišnji Gamescom, sajam koji spaja ljubitelje gaminga i video igara

Izvor: Samsung

Uz 1200 izlagača očekuje se da će Gamescom ponovno postati najveći sajam videoigara na svijetu, s više od 300.000 posjetitelja. Iako je Njemačka ključno tržište videoigara, generirajući otprilike deset milijardi eura od prodaje igara, hardvera i online usluga u 2022., prvih 5 u smislu najvećeg prodora korisnika u sektoru igara čine druge zemlje. Tri od ovih pet nisu nikakvo iznenađenje.

Prema procjenama iz Statista Digital Market Outlooka Japan je stalno na prvom ili drugom mjestu u smislu postotka stanovništva koje se smatra igračima. Stopa penetracije od 53 posto u 2017. i 58 posto u 2022. donijela je Japanu prvo mjesto u obje godine.

Južna Koreja, dom mnogih elitnih e-sport igrača i organizacija, također zauzima mjesto među prvih 5, a čak je bila treća u 2022. godini.

Izvor: Pixabay

Velika Britanija će u budućnosti najvjerojatnije prestići Japan po broju korisnika. Do 2027. očekuje se da će 70 posto stanovnika Ujedinjenog Kraljevstva ispunjavati uvjete za igrače, što odražava važnost tržišta. Na ljestvici Newzooa, zemlja je šesta s procijenjenim prihodom od 5,7 milijardi dolara u 2022.

Sve u svemu videoigre su u posljednjih nekoliko godina postale najunosniji medijski segment što se tiče prihoda. Ipak, u 2022. godini tržište se smanjilo na oko 182 milijarde dolara, prema procjenama Newzooa, pri čemu je 92 milijarde dolara generirano samo mobilnim igranjem.

Za usporedbu, prihodi od glazbene i filmske industrije dosegnuli su 25,9 milijardi USD i 21,3 milijarde USD u 2021. dok su pružatelji video streaminga poput Netflixa i Disneya+ generirali procijenjenih 62 milijarde USD u 2020. godini.