Gylt je delikatna horor igra namijenjena za sve generacije gamera, a temelji se na istinitoj priči
Kada razmišljamo o horor igrama padaju nam na pamet uobičajeni naslovi poput Silent Hill i Resident Evil ili najnovijeg Amnesia te Layers of Fear. Postoje li horor igre prikladne za mlađu publiku?
Dok u drugim medijima, poput filmova ili knjiga, žanr horora nije neuobičajen za djecu (npr. "Hotel Transylvania" ili "Goosebumps") industrija videoigara nije izdala takve naslove. Čak je i Deadlight (2012.) bila survival horor igra koja nije bila dizajnirana za tinejdžersku publiku. Jel nešto drugačije s Gyltom?
Podrijetlo noćnih mora
Gylt je vrlo osobna igra koja dolazi iz bliskog iskustva jednog rođaka člana studija Tequila Works, koji je igru izradio. Mala sestrična je bila izložena maltretiranju u školi. Što je strašno, realno i blisko našem svakodnevnom životu.
Razvili su ovu originalnu ideju u delikatnu horor igru u kojoj mlada protagonistica, Sally, traži svoju nestalu rođakinju Emily. Na svom putu počet će bježati od nasilnika i bit će odvedena u čudniju i opasniju verziju grada.
Tamo će se susresti s najgorim Emilynim noćnim morama. I tu slogan ima smisla: Bojte se oblika, oblikujte strahove! Mala protagonistica morat će se sakriti od njih ili im uzvratiti, kada je to moguće, koristeći jednostavnu svjetiljku.
Maltretiranje je ozbiljna stvar
Nemojte se zavarati, ovo je igra i zabavit ćete se, prestrašiti i skočiti s kauča. Ali, školsko nasilje je ono što nas sve pokreće. Tijekom razvoja Gylta blisko su surađivali sa skupinom profesionalnih psihologa. Pomogli su im da maltretiranje predstave na delikatan način.
Za lansiranje igrice surađivalo se i sa Safe in Our World, međunarodnom organizacijom koja se bavi tim pitanjem. Ako se osjećate drugačije od uobičajenog ili ste primijetili promjenu u svom ponašanju možete saznati više o nekim uobičajenim osjećajima i simptomima mentalnog zdravlja, kako se nositi s njima i kamo se obratiti za pomoć. Posjetite Safeinourworld.org za više informacija i izvora.
Stephen King, Coraline i Alan Wake stoje iza Gyltove inspiracije. Zvuči li vam poznato ime Bachman? To dokazuje da volite horor književnost. Richard Bachman bio je pseudonim koji je Stephen King koristio tijekom 70-ih za neke od svojih romana, a to je ime koje su odabrali za školu u igri.
Ako ste upoznati s "Coraline", kreacijom Neila Gaimana otkrit ćete da su uzeli neke inspiracije za atmosferu filma u igri, kao i od Alana Wakea. Dakle, inspiraciju za igru su autori tražili među najboljima iz žanra horora.
Je li ova igra za mene?
Kada kažemo da je igra prikladna za mlađu publiku ne kažemo da odrasli ili okorjeli igrač horora ne može uživati u njoj. Ima tu krvoprolića, ružnih riječi i pravog oružja. Atmosfera i glazba svakome će izazvati jezu po leđima.
Svi igrači će se suočiti s izazovom borbe protiv čudovišta ili skrivanja od njih kao i rješavanja zagonetki na putu da pronađu Emily, dok će uživati u smislenoj priči. A ako obratite pozornost na kolekcionarske predmete i natpise na zidovima ući ćete dublje u priču o gradu Bethewood i njegovim stanovnicima. Gylt je dostupan na Xbox Series i Xbox One.