ŠTEDI VRIJEME

6 značajki koje će vašu e-poštu učiniti još bržom i organiziranijom

Autor Ivan Vukić

Umjetna inteligencija (AI) ulazi u sve pore našeg života, što je od velike pomoći

Izvor: Google

„Help me write“ (pomozi mi pri pisanju) nova je značajka u Gmailu za korisnike u Workspace Labsu kako bi sastavljanje e-poruka bilo lakše nego ikad. To je najnovije AI ažuriranje na Gmailu. Svi korisnici Gmaila već imaju pristup nizu drugih značajki koje pokreće umjetna inteligencija, a neke od njih su tu već godinama.

U nastavku je šest značajki koje pokreće AI, a koje Gmail čine korisnijim u širokom rasponu zadataka, od upravljanja dolaznom poštom do pomoći pri izradi odgovora.

1. “Pomozi mi napisati”

"Help me write" može za vas stvoriti cijele skice e-pošte na temelju jednostavnih upita. Trenutno je to dostupno kao dio programa Workspace Labs. Nakon što dobijete pristup alatu vidjet ćete ikonu " Help me write " kada odete na Sastavljanje nove e-pošte na Gmailu.

Potražite zvijezdu s olovkom i dodajte upit s objašnjenjem o čemu želite da se radi u vašoj e-pošti — možda biste željeli zamoliti prijatelja za preporuku knjiga, posebno trilera smještenih u slikovita mjesta. U svakom slučaju, nakon što pritisnete "Izradi", vidjet ćete punu skicu na temelju vašeg upita.

Izvor: Google

Odaberite "Umetni" ili provjerite gumb "Preciziraj" da napravite neke izmjene - možete odabrati opcije i svoju e-poštu učiniti formalnijom, razrađenijom ili kraćom, ovisno o vašim potrebama. Možete čak probati "Osjećam se sretnim" da biste vidjeli kakav će ton "Pomozi mi napisati".

2. Pametno sastavljanje

Smart Compose je sjajno za korištenje kada ne tražite pomoć pri pisanju nacrta e-pošte ispočetka, ali biste ipak voljeli neke prijedloge usput. Ova značajka koristi hibridni model generiranja jezika i pokreće ga na jedinicama za obradu tenzora (TPU) za prikaz prijedloga riječi. Jednostavan dodir gumba "Tab" prihvaća prijedlog i uključuje te riječi u vašu skicu e-pošte, a da ih ne morate u potpunosti upisati. Smart Compose je dostupan na engleskom, španjolskom, francuskom i talijanskom jeziku.

Izvor: Google

3. Pametan odgovor

Zamislite da dobijete e-poruku od prijatelja s pitanjem možete li doći na njegovu zabavu ove subote. Zamislite da istom prijatelju možete poslati odgovor za nekoliko sekundi, a da ništa ne upisujete. To je ukratko Smart Reply. Ova značajka može generirati do tri moguća odgovora na e-poštu koju primite. S dva klika ili dodira možete odabrati i poslati svoj odgovor.

Izvor: Google

Smart Reply koristi naprednu tehnologiju strojnog učenja kao što su duboke neuronske mreže, a to je kada računalo uči učiniti nešto na temelju prošlih primjera, kako bi identificiralo odgovarajući skup potencijalnih odgovora iz velikog skupa različitih, nijansiranih odgovora.

To znači da ćete umjesto jednostavnih odgovora na pozivnicu prijatelja poput "Da", "Ne" ili "Možda" vidjeti više nijansiranih opcija poput "Zvuči odlično, računajte na mene", "Žao mi je, ne mogu doći sutra” ili “Fenomenalno, doći ću!”

4. Inbox s karticama

Vašom pristiglom poštom trebalo bi se lako kretati. Tu dolazi do izražaja ulazna pošta s karticama. Kartice na Gmailu oslanjaju se na sustav klasifikacije koji koristi strojno učenje kako bi odlučio gdje bi e-poruka trebala ići na temelju različitih signala, poput toga tko je poslao e-poštu.

Poruke zatim idu u jednu od pet različitih kartica pristigle pošte: Primarno, Promocije, Društvene mreže, Ažuriranja i Forumi. To vam omogućuje da lako pregledate poruke koje često želite prve vidjeti i automatski filtrirate one koje možete spremiti za kasnije.

Izvor: Google

Ako se na jednoj kartici pojavi poruka koja doista pripada drugoj, možete povući tu e-poruku na odgovarajuću klasifikaciju kako biste pomogli u obuci modela prema vašim osobnim preferencijama. Kako bi automatski kategorizirao te e-poruke Gmail koristi kombinaciju strojnog učenja temeljenog na neuronskim mrežama i heurističkih algoritama (heuristički algoritmi koriste stabla odlučivanja generirana umjetnom inteligencijom za donošenje odluka).

5. Kartice sa sažetkom

Kartice sa sažetkom odgovor su na one trenutke kada dobijete poruku s puno informacija, ali vam je potreban samo isječak njenog sadržaja. “Pomislite, na primjer, na rezervacije avionskih karata. Vrlo je vjerojatno da vas zanimaju samo informacije poput dana i sati vaših letova,” kaže Chao Wang, softverski inženjer u Gmail timu. Ili ste možda obavili kupnju putem interneta i radije biste vidjeli sve što ste naručili na vrhu potvrdne e-poruke, umjesto da listate.

Koristeći heurističke algoritme i algoritme strojnog učenja, tehnologija kartice sa sažetkom automatski traži određene podatke iz dolazne e-pošte kako bi shvatila o kojoj se vrsti poruke radi i koji je najvažniji sadržaj u poruci.

Izvor: Google

Zatim, umjesto da morate sami listati kroz sve te podatke, ova će značajka prikazati informacijsku karticu na vrhu poruke s najvažnijim detaljima, poput datuma i trajanja leta ili naziva artikala koje ste naručili. Osim e-poruka s potvrdama o putovanjima i kupnji, na vrhu e-poruka s potvrdama možete vidjeti kartice sa sažetkom o hotelskim rezervacijama, rezervacijama restorana, događajima za koje ste kupili ulaznice kao što su koncerti i pozivnice za Google kalendar.

6. Gurkanje

Za sve koji ponekad zaborave odgovoriti na dolaznu poštu tu je Nudging koji vas podsjeća da odgovorite na važne poruke. Za dolaznu e-poštu Nudging koristi model strojnog učenja za otkrivanje na koje e-poruke niste odgovorili i predviđanje na koje biste inače odgovorili. Nakon nekoliko dana automatski će se poruka pojaviti na vrhu vašeg sandučića, s porukom da ste je primili prije tri dana i pitanjem želite li odgovoriti.

Izvor: Google

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI