Priključili ste telefon na punjač, ali se telefon ne puni? Slijedite naše savjete i riješite problem
Proces punjenja telefona nije nešto o čemu često razmišljamo – dovoljno je utaknuti kabel i pričekati da se napuni. Međutim, pametni telefoni su komplicirana džepna računala i jednog dana se možete naći u situaciji da vam se telefon odbije puniti pa ćete se češkati po glavi i pitati se u čemu je problem.
Srećom, ne morate odmah trčati u servisni centar kada se to dogodi jer problem može imati jednostavno rješenje i možete ga riješiti u udobnosti vlastitog doma. Dakle, prije nego što pribjegnete posljednjoj opciji, pokušajte nešto od sljedećeg:
1. Ponovno pokrenite telefon
Prije nego počnete tražiti moguće uzroke na internetu pokušajte ponovno pokrenuti uređaj. Ovaj savjet zapravo je primjenjiv na svaki problem koji imate s bilo kojim uređajem i trebao bi biti prva stvar koju ćete isprobati.
Ponovno pokretanje će "ubiti" sve pozadinske procese i možda riješiti problem punjenja mobitela. Ovaj proces također osvježava osnovne komponente vašeg uređaja u slučaju da se neka od njih "zbuni" tijekom obavljanja zadataka.
Ako ne znate kako ponovno pokrenuti uređaj, jednostavno držite tipku za uključivanje/isključivanje dok ne vidite opcije između kojih možete birati. Odaberite "restart", odnosno "ponovo pokrenite".
2. Pokrenite sustav u sigurnom načinu rada
Ako se vaš telefon i dalje ne puni nakon ponovnog pokretanja, kao sljedeći korak pokušajte pokrenuti telefon u sigurnom načinu rada. U osnovi, ovaj način je okruženje koje ograničava vaš telefon samo na aplikacije s kojima je izvorno isporučen. To znači da sve aplikacije koje ste kasnije instalirali neće raditi u sigurnom načinu rada.
Ako možete puniti svoj telefon u sigurnom načinu rada krivac je neka naknadno instalirana aplikacija. Nakon što potvrdite da je to problem trebate ponovno pokrenuti uređaj kako biste se vratili u normalni način rada i zatim izbrisati sve nedavno instalirane aplikacije. Ako se vaš telefon i dalje odbija puniti - vratite ga na tvorničke postavke.
Dizanje u sigurnom načinu rada nije isto za sve uređaje. Neki uređaji zahtijevaju da držite tipku za uključivanje/isključivanje dok vam se ne prikažu opcije, zatim držite prst na opciji za isključivanje nekoliko sekundi, nakon čega će vam telefon reći da će ući u sigurni način rada. Neki telefoni imaju opciju za isključiti uređaj, a zatim ga uključite držeći istovremeno tipku za napajanje i tipku za povećanje glasnoće.
3. Provjerite nije li to softverska pogreška
Ako se vaš telefon ne puni iako piše suptrotno ili se puni, ali ne pokazuje da se puni – to bi mogla biti softverska greška. Instalacija aplikacije pod nazivom Ampere reći će vam jednom zauvijek dolazi li struja do vašeg telefona.
Ampere je jednostavna aplikacija koja vam omogućuje da vidite koliko brzo se vaš telefon puni ili prazni u bilo kojem trenutku, a također dolazi s nekoliko drugih značajki koje bi vam mogle biti korisne. U ovoj aplikaciji čak možete provjeriti je li baterija vašeg telefona u dobrom stanju.
Nakon što instalirate Ampere spojite telefon na izvor napajanja, zatim pokrenite aplikaciju i provjerite puni li se telefon. Ako se puni i ne prikazuje ikonu punjenja, to je uobičajena softverska pogreška koja će vjerojatno biti ispravljena u jednom od sljedećih ažuriranja operativnog sustava. S druge strane, ako se telefon ne puni to također može biti softverska greška. Vratite telefon na tvorničke postavke i pokušajte ponovno.
Ako ne želite instalirati aplikaciju, drugi način za testirati ovaj problem je isključiti telefon i zatim uključite kabel za punjenje. Ako vaš uređaj prima napajanje to će biti vidljivo na zaslonu.
4. Očistite USB priključak
Ako ste utvrdili da ponovno pokretanje nije rješenje, a aplikacije ili sam softver uređaja nisu krivci preostaje vam provjeriti radi li se o USB priključku. Telefoni većinu vremena provode u našim džepovima pa nije neuobičajeno da se u rupici na dnu uređaja nađe velika količina neželjene prljavštine koja može spriječiti dobar kontakt punjača.
Kako biste provjerili svoj USB priključak okrenite donji dio uređaja prema jakom svjetlu i pokušajte vidjeti što je unutra. Ako primijetite da se u njemu nakupila prljavština morat ćete ga očistiti. To možete učiniti s nekim predmetom koji može prodrijeti unutra, ali morate biti vrlo oprezni kako ne biste oštetili kontakte.
5. Promijenite utičnicu
Ako ne možete utvrditi u čemu je problem možda je u samom telefonu, a možda su uključeni vanjski čimbenici. Na primjer, možda utičnica u koju uključite punjač jednostavno nema struje. Pokušajte s drugom utičnicom, idealno na drugom kraju kuće u slučaju da osigurač pregori.
6. Promijenite punjač
Ako se vaš telefon odbija puniti i na drugim mjestima problem može biti u vašem punjaču. Punjači sadrže kompliciranu elektroniku i nisu imuni na kvarove pa se vaš problem može riješiti korištenjem drugog punjača.
Ako nemate drugi punjač i nemate od koga posuditi ne zaboravite da se vaš uređaj može puniti i putem računala. Priključite drugi kraj kabela u USB priključak računala i pogledajte hoće li se nešto dogoditi.
7. Promijenite kabel
Kada ste iscrpili sve druge opcije jedino što preostaje je pokušati upotrijebiti drugi kabel. Obično ne postupamo dobro s njima pa nije rijetkost da se zaprljaju, slome ili oštete. Neispravni kabeli nisu samo smetnja pri punjenju telefona već su i opasnost od strujnog udara i požara.
Ako je zamjena kabela riješila problem nastavite kao da se ništa nije dogodilo. Nažalost, ako ni to nije pomoglo - vrijeme je da posjetite servis ili zamijenite uređaj.