GDJE SU OSTALI?

GOOGLEOVA DOMINANTNOST: Glavni su u svijetu pretraživanja

Autor Ivan Vukić

Google je već desetljećima vodeći na tržištu online pretraživanja

Izvor: Google

Guglati nešto je čak postao općeprihvaćen termin. Kada je riječ o tražilicama proizvod matične tvrtke Alphabet teško je nadmašiti, posebno u mobilnom segmentu. Prema podacima Statcountera, Google je u 2022. imao tržišni udio od oko 96 posto na pametnim telefonima.

Yahoo! je korišten za 0,8 posto svih upita za pretraživanje, ruski servis Yandex došao je na jedan posto, a kineski pružatelj usluga Baidu na oko 1,1 posto.

Izvor: Pixabay

Tržišna situacija u sektoru stolnih računala ipak je nešto drugačija. Yahoo! i Yandex igraju veću ulogu. Još jedan američki konkurent, koji je jedva zastupljen kada je riječ o korištenju mobitela, ovdje može ostvariti tržišni udio od oko 9 posto: to je Microsoftova tražilica Bing.

Suparnik tehnološke tvrtke Google dostupan je široj javnosti od siječnja 2012., no unatoč sve većoj upotrebi posljednjih je godina prilično sporedan igrač. To bi se sada sve moglo promijeniti. U siječnju je Microsoft najavio da će uložiti deset milijardi američkih dolara u AI startup OpenAI tijekom nekoliko godina.

Izvor: Shutterstock

Zauzvrat, proizvodi tvrtke, koja je osnovana kao neprofitna i koju su među ostalima financirali Elon Musk i Peter Thiel, trebali bi biti integrirani u Microsoftove aplikacije u cijelosti. Verzija Binga koju podržava ChatGPT generator teksta, na primjer, u zatvorenoj je beta fazi od početka tjedna.

U međuvremenu, čini se da se Google još uvijek bori s problemima implementacije svog ChatGPT konkurenta, Barda. U promotivnom isječku koji otkriva AI proizvod aplikacija je, između ostalog, iznijela netočne tvrdnje o teleskopu James Webb. Nakon toga je cijena dionice Alphabeta pala za oko deset posto između popodneva 7. veljače i jutra 8. veljače.

Udio najvećih tražilica u svijetu u 2022. godini
Izvor: Statista