artificial intelligence

UMJETNA INTELIGENCIJA: Kako će promijeniti naše živote?

Istraživanja pokazuju da će AI najviše utjecati na edukaciju, sigurnost i zapošljavanje

Izvor: Pexels

Meteorski uspon ChatGPT-a bio je prijelomni trenutak za umjetnu inteligenciju jer je omogućio milijunima korisnika, običnim ljudima, da eksperimentiraju s umjetnom inteligencijom i iz prve ruke svjedoče njenim zadivljujućim mogućnostima.

Iako još uvijek postoje ograničenja ChatGPT daje impresivne rezultate čime ljudi postaju svjesni koliko je daleko umjetna inteligencija već stigla. Nije slučajnost da su i Alphabet i Microsoft prelazak na AI naveli kao jedan od najvećih izazova s kojima se suočavaju kada su ranije ovog mjeseca objavili svoje planove restrukturiranja.

Izvor: Pexels

Izvršni direktor Microsofta Satya Nadella čak je govorio o nadolazećoj promjeni platforme, vjerojatno misleći na usluge omogućene umjetnom inteligencijom kao sljedeću veliku promjenu u tehnologiji nakon prelaska na mobilne uređaje. U OpenAI, vlasnika platforme ChatGPT, planiraju uložiti milijarde dolara.

No, Statista se pita - što potrošači u konačnici očekuju da će se promijeniti zbog povećane upotrebe umjetne inteligencije i koja će područja života najvjerojatnije biti pogođena u sljedećih tri do pet godina? Ipsos je proveo globalno istraživanje na tu temu krajem 2021.

Izvor: Pexels

Na uzorku od 19.504 odraslih osoba od 16 do 74 godine, anketi provedenoj u 28 zemalja u periodu od studenog do prosinca 2021. godine, zaključeno je kako 35 posto ispitanika u sljedećih tri do pet godina očekuje promjene u edukaciji, području koje bi umjetna inteligencija (AI) najviše mogla zahvatiti.

Slijedi sigurnost s 33 posto dok u području zapošljavanja 32 posto ispitanih očekuje da će AI učiniti velike promjene. 30-ak posto ispitanih očekuje promjene u kupnji i transportu, a 27 posto njih smatra da će doći do promjena u zabavi. Umjetna bi inteligencija mogla promijeniti i cijenu koju plaćamo za hranu i stanovanje (26 posto to smatra). Promjene bi mogle nastupiti u životu u kući i okolišu (23 odnosno 22 posto) dok za područje hrane i osobnih veza 15 posto ispitanih očekuje velike promjene.