Donosimo zanimljivu anketu koja pokazuje smjer u kojem djeca razmišljaju
Nekad su klinci maštali kako će jednog dana postati piloti i astronauti. Izgleda da ih to više ne zanima, barem ne u Sjedinjenim Državama i Ujedinjenom Kraljevstvu gdje je tri puta vjerojatnije da će djeca htjeti biti utjecajna osoba (influencer) na društvenim mrežama nego letjeti u svemir.
U Kini je suprotno, više od polovice (56 posto) djece u dobi od 8 do 12 godina kaže da bi najviše voljeli postati astronaut kad odrastu, a samo 18 posto influencer. Statistin grafikon prikazuje odgovore oko 3000 djece koja su bila upitana koja ih profesija najviše privlači, od influencera/YouTubera, astronauta, učitelja, profesionalnog sportaša i glazbenika, u sklopu studije The Harris Poll i Lego iz 2019. Skupina. Djeca su mogla izabrati do tri opcije.
Iako je točan razlog razlike u težnjama nepoznat, vjerojatno se svodi na niz čimbenika. Na primjer, široko se smatra da je vrhunac istraživanja svemira u SAD-u bio prije nekih 50 godina, kada je Neil Armstrong bio prvi čovjek koji je hodao po Mjesecu. Tada bi vjerojatno veći udio djece u SAD-u također rekao da žele biti astronauti.
U međuvremenu, Kina je posljednjih godina ubrzala što se tiče istraživanja svemira, a predsjednik Xi Jinping izjavio je da ima ambicije da zemlja postane "velika svemirska sila". To se već događa, s napredovanjem poput kineske svemirske postaje Tiangong koja će ove godine biti izgrađena do kraja.
Eric Berger iz Ars Technice sugerira da bi drugi mogući razlog mogao biti to što obrazovni sustav u Kini stavlja veći naglasak na vrijednost znanosti i istraživanja svemira. Uostalom, istraživanje je također pokazalo da djeca u Kini pokazuju više interesa za svemirske teme nego u druge dvije zemlje, a na pitanje hoće li ljudi na kraju živjeti na drugim planetima ili u svemiru 95 posto kineske djece reklo je da bi željeli živjeti izvan Zemlje dok je taj postotak u SAD-u i Velikoj Britaniji još uvijek bio visok, ali ispod 70 posto.
Ili je to možda manje povezano s nedostatkom interesa za prostor, a više s glamurizacijom i relativnom izloženošću društvenim medijima? Dok su Sjedinjene Države i Ujedinjeno Kraljevstvo posljednjih godina povećale korištenje društvenih medija, Kina je počela pooštravati svoja ograničenja za takve stranice, posebno kada su u pitanju djeca, navodeći opasnosti od ovisnosti o internetu i negativne učinke na vid mladih, koncentraciju i mentalno zdravlje.
Mjere su dodatno pooštrene u godinama otkako je provedeno istraživanje, s "načinom rada za mlade" dodanim Douyinu, verziji TikToka dostupnoj u Kini, koja ne dopušta djeci mlađoj od 14 godina da ga koriste dulje od 40 minuta dnevno dan ili između 22 i 6 sati ujutro.
Aplikacija također navodno prikazuje više obrazovnog sadržaja (i više političke cenzure) od međunarodne verzije. Nasuprot tome, društveni mediji imaju relativno malo ograničenja u Ujedinjenom Kraljevstvu i Sjedinjenim Državama.