IGRATE LI IH?

MOBILNE IGRE: Uspon hypercasualaca

Autor Ivan Vukić

Suprotno mnogim mišljenjima mobilne igre su strašan agregator novca

Izvor: Shutterstock

Igrači gaming konzola i osobnih računala još uvijek s prezirom gledaju na mobilno igranje, ali ono je izuzetno brzo postalo najvažniji segment videoigara u smislu prihoda i prepreka za ulazak u to područje.

U 2022. godini 51 posto od projiciranih 203 milijarde dolara prihoda od igara navodno će doći od pametnih telefona ili tableta, pokazuju podaci koje je prikupila tvrtka za istraživanje tržišta specijalizirana za videoigre - Newzoo. Među tim igrama jedna vrsta posebno je doživjela veliki napredak u svojoj popularnosti i korisničkoj bazi tijekom posljednjih nekoliko godina.

Newzoo u nedavnom izvješću ističe da još od 2018. godine hipercasual igre privlače sve više i više igrača. Tada je postojalo samo 14 aplikacija iz ove kategorije. Hypercasual igre su definirane kao jednostavne u smislu dizajna i mehanike, besplatne za igranje i često usmjerene na kratke, ali česte sesije igranja. Dospjele su tada među 100 najviše preuzimanih programa u Appleovim i Googleovim trgovinama mobilnih aplikacija.

Flappy Bird
Izvor: flappybird.io

U 2019. godini u trgovinama je bilo 26 aplikacija, u 2020. godini bilo je 35 hipercasual aplikacija. Četiri godine kasnije taj se broj popeo na 36, što je povećanje od 157 posto. Zanimljivi primjeri ove vrste igre uključuju Flappy Bird, koja je objavljena 2013. i koju neki izvori navode kao prvu pravu hipercasual igru, te Helix Jump i Crossy Road.

U 2020. najunosniji žanrovi mobilnih igara bili su RPG (s procijenjenim prihodima od 22 milijarde USD), strategije (15 milijardi USD) i slagalice (9 milijardi USD). Ukupan broj mobilnih igrača procijenjen je na 2,7 milijardi u 2021. prema DFC Intelligenceu, od čega se 1,3 milijarde ljudi u azijskim zemljama igra na svojim pametnim telefonima i tabletima.

Helix Jump
Izvor: gamesnacks

Izvor: Google Play Store

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI