I ne samo to – stižu i reklame, što sigurno niste očekivali
Netflix bi mogao uvesti jeftiniju pretplatu s reklamama brže nego što se očekivalo. U bilješci koju je kompanija proslijedila svojim zaposlenima čelnici Netflixa su rekli da im je cilj u posljednja tri mjeseca ove godine ponuditi paket s reklamama. U istom periodu planiraju “riješiti“ problem s dijeljenjem lozinki računa među svojim pretplatnicima, prenosi NYTimes preko svojih anonimnih izvora iz kompanije.
Prošlog mjeseca su glasine o novom paketu zapanjile medijsku industriju, pogotovo jer su iz kompanije godinama izjavljivali da se reklame nikada neće pojaviti na njihovoj streaming platformi.
Ipak, Netflix se suočava s ozbiljnim poslovnim izazovima. U prva tri mjeseca ove godine su izgubili 200.000 pretplatnika, prvi put nakon desetljeća poslovanja, a očekuje se da će izgubiti još 2 milijuna u mjesecima koji dolaze. Od objave pada broja pretplatnika cijena dionica kompanije je naglo pala, izbrisavši oko 70 milijardi dolara tržišne vrijednosti.
Jedan od izvršnih direktora kompanije rekao je ulagačima da će Netflix ispitati mogućnost uvođenja reklama na platformu i da će to pokušati „riješiti u sljedećih godinu ili dvije“. Nedavno obavještenje osoblju je signaliziralo da se rok ubrzao. “Da, odluka je brza i ambiciozna, zahtijevat će neke kompromise“, piše u bilješci. Predstavnica Netflixa je odbila komentirati najnovije informacije.
Netflix nudi razne nivoe plaćanja za pristup servisu - najpopularniji paket košta 15,49 dolara mjesečno, a plan je da novi paket košta manje. Ostale streaming platforme imaju slične planove. HBO Max, na primjer, nudi uslugu bez reklama za 15 dolara mjesečno dok ona s reklamama košta 10 dolara.
Zaista, u bilješci zaposlenima čelnici Netflixa su se pozvali na svoje konkurente rekavši da su HBO i Hulu uspeli “održati svoj brend nudeći pretplate s reklamama“. Prošlog je mjeseca Netflix također najavio namjeru naplate više cijene pretplatnicima koji dijele svoj račun s nekoliko ljudi.
“Dakle, ako imate sestru koja živi u drugom gradu i želite s njom podijeliti svoj Netflix račun to je sjajno“, rekao je Greg Peters, glavni operativni direktor Netflixa na sastanku o zaradi kompanije. “Ne pokušavamo zaustaviti to dijeljenje, ali ćemo vas zamoliti da platite malo više kako biste mogli dijelite račun s njom.“
Peters je rekao da će kompanija „u sljedećih godinu ili nešto više dana ponavljati ovaj stav“ o dijeljenju računa prije nego što predstavi novi plan. U bilješci zaposlenima čelnici Netflixa su rekli da će “zajedno s paketom s reklamama predstaviti i širi plan naplate dijeljenja računa.“