Apple je započeo s prodajom kompleta za samopopravak
Prvo tržište na kojem je Apple ponudio kupnju zamjenskih dijelova, alata i uputa kako korisnik može sam popraviti oštećenje na pametnom telefonu, bez odlaska u servis, je Amerika. U SAD-u je usluga upravo postala dostupna, nakon najave još u 2021.
Nakon SAD-a na redu je europsko tržište na kojem će usluga zaživjeti do kraja godine. Potaknut će se na taj način manje bacanje uređaja i više popravaka jer zbog potrebe odlaska u servis i čekanja na popravak korisnici se vrlo često odlučuju na kupnju novog uređaja, umjesto zamjene baterije ili ekrana.
Time će Apple poboljšati svoj utjecaj na okoliš, a naročito će to cijeniti europski regulatori koji su već počeli s prijedlozima da se proizvođačima pametnim telefona nametne ugradnja promjenjivih baterija. U posljednjim godinama korisnici zamjenu baterije mogu obaviti samo u servisu.
Nakon europskog Apple uslugu planira proširiti i na neka druga tržišta, ali za sada ne objavljuju kad i koja će to tržišta biti. Tijekom ove godine program će također uključivati priručnike, dijelove i alate za popravke na Mac računalima s Apple silikonom.
Kroz program samopopravka uređaja Apple prodaje više od 200 pojedinačnih dijelova i alata, zajedno s priručnicima u namjenskoj internetskoj trgovini. Potrošači će moći popraviti iPhone 12, iPhone 13 i treću generaciju iPhone SE uređaja, uključujući zamjenu baterije, ekrana i kamere.
Kako bi pokrenuo postupak samouslužnog popravka korisnik će prvo pregledati priručnik za popravak proizvoda koji želi popraviti posjetom support.apple.com/self-service-repair. Zatim može posjetiti Apple Self Service Repair Store i naručiti potrebne dijelove i alate.
Za korisnike koji će vjerojatno izvršiti samo jedan popravak nudi se usluga najma alata po cijeni od 49 USD. Kompleti za tjedni najam isporučuju se kupcima besplatno. Ipak, treba istaknuti kako samopopravak nije baš namijenjen bilo kome – potrebno je imati iskustvo sa složenošću popravka elektroničkih uređaja.
Za veliku većinu kupaca koji nemaju iskustva s popravkom elektroničkih uređaja posjet profesionalnom serviseru s certificiranim tehničarima koji koriste originalne Apple dijelove je najsigurniji i najpouzdaniji način za popravak.
Visokokvalitetni alati koji se nude kroz Self Service Repair uključuju razne alate poput odvijača, ladice za popravak, preše za zaslone i baterije i još mnogo toga.
Tijekom posljednje tri godine Apple je gotovo udvostručio broj servisnih mjesta s pristupom originalnim Apple dijelovima, alatima i obuci, uključujući više od 3000 nezavisnih servisera. Globalna mreža od više od 5.000 Appleovih ovlaštenih servisera podržava više od 100.000 aktivnih tehničara. Kao rezultat toga u SAD-u se osam od 10 Appleovih kupaca nalazi unutar 20 minuta od ovlaštenog pružatelja usluga.
Apple nije jedini proizvođač pametnih telefona koji promovira samopopravke. U posao ulaze Google i Samsung koji su posljednjih tjedana najavili planove za otvaranje sličnih shema. Pomaci proizvođača dolaze jer regulatori na brojnim tržištima uvode mjere kao što je povećanje mogućnosti popravka uređaja za smanjenje elektroničkog otpada.