Apple je vladar tržišta mobilnih aplikacija, a kako stoji Google?
Apple će proizvođačima aplikacija dopustiti da obavijeste korisnike o načinima plaćanja izvan Appleovog ekosustava, na primjer putem e-pošte. To će proizvođačima omogućiti zaobilazak provizije App Storea.
Suočen s optužbama protiv tržišnog natjecanja i gnjevom (nekih) proizvođača aplikacija, Apple je u studenom 2020. za programere koji zarađuju manje od milijun dolara godišnje uveo App Store Small Business program koji smanjuje spornu proviziju tvrtke u trgovini aplikacijama s 30 na 15 posto.
Od kada je App Store pokrenut 2008. godine Apple je smanjio prodaju aplikacija za 30 posto, kupnju digitalnog sadržaja putem aplikacije i pretplate putem iOS aplikacija (potonje je palo na 15 posto nakon prve godine), što je u posljednje vrijeme privuklo pozornost. Osobito u slučajevima kada se Apple natječe s proizvođačima aplikacija trećih strana (npr. Apple Music vs Spotify).
Pogledate li grafikon bit će vam odmah jasno zašto se Apple toliko bori za zaštitu svojeg dijela kolača u App Storeu. Prema procjenama tvrtke za analizu aplikacija SensorTower (prenosi Statista), prihod od App Storea iznosio je više od 40 milijardi dolara u prvoj polovici 2021. Pretpostavimo li da većina tog iznosa ispunjava uvjete za Appleovu proviziju, radi se o najmanje 10 milijardi dolara prihoda tijekom samo šest mjeseci.
Vještak pozvan u sudski spor Applea protiv proizvođača video igre Fortnite, Epic Games, procijenio je da je Apple prošle godine zaradio 22 milijarde dolara provizije preko App Storea, uz zapanjujuću maržu od gotovo 80 posto. Apple je naravno osporio ove procjene, tvrdeći da su njegove stvarne marže profita znatno niže.
Istovremeno, i Google se bori za svoj dio kolača, ali ne uspijevaju doći niti do 50 posto zarade koju ostvari Apple.