Donosimo savjete za bolju produktivnost nakon povratka u ured
Laura Mae Martin iz Googlea ima 10 savjeta kako biti produktivniji u hibridnom radnom okruženju te kako zadržati iste navike koje smo stekli u protekle dvije godine. Kalendar je jedno od mjesta na kojem sve može početi.
1. Pobrinite se da ljudi znaju gdje ste
Ništa ne izgleda toliko neučinkovito kao veliki broj e-mailova i kalendarskih pozivnica u kojima svi pokušavaju shvatiti tko je gdje, kada i kojim danima. Riješite se nagađanja tako da postavite svoju radnu lokaciju i radno vrijeme u Google kalendar i odgovorite na sastanke sa svojom lokacijom.
2. Out of office (OOO)
Dodajte i druge stavke u svoj Google kalendar poput planova za putovanja, odlazak po djecu u škol te neke druge obaveze koje obavljate sredinom dana. Razmislite o izradi ovih OOO događaja kroz koje ćete obavijestiti druge kolege da niste dostupni, a kako bi se automatski odbacile neke nove obaveze, u vrijeme u koje ste zauzeti.
3. Optimizirajte svoj kalendar
Velike su šanse da ćete se lakše usredotočiti na posao kod kuće ili na radnom mjestu ako razmatrate hibridne radne opcije koje su vam dostupne. Razmislite o tome gdje biste mogli obaviti svoj posao na najbolji i najlakši način, uz najbolju usredotočenost na posao i unesite to u svoj kalendar.
Koje god mjesto odabrali za posao minimizirajte ometanja (isključivanje zvuka obavijesti, korištenje slušalica za poništavanje buke) i zakažite to vrijeme u svom kalendaru kako bi kolege znali da ste zauzeti.
4. Isti posao radite na istom mjestu
Naš mozak stvara asocijacije na prizore, zvukove i mirise mjesta. Kada redovito obavljamo neku aktivnost na istom mjestu lakše je udubiti se u posao svaki put kada se vratimo na to isto mjesto.
Zadržite "hot spot" točke u svojoj kući i na poslu gdje radite određene stvari. “Uvijek odgovaram na e-poštu kupaca iz ovog kafića u mojoj zgradi”, “Uvijek sjedim na balkonu i čitam vijesti iz industrije.”
Vaš će mozak povezati te točke s tim stvarima i olakšati prebacivanje između zadataka. Slično tome, zaštitite svoja "ne spot" mjesta na kojima NIKADA ne radite. Ako nikada niste radili na nekom mjestu, poput vaše spavaće sobe, tamo ćete se samo opustiti jer vaš mozak to mjesto povezuje samo s opuštanjem.
5. Grupirajte sastanke
Sastanke rasporedite prema vrsti, sadržaju i lokaciji kad god je to moguće. Mnogi ljudi o svom rasporedu razmišljaju kao o zagonetki: kad god nađete slobodan termin od 30 minuta ubacite neki sastanak.
Ali vaša energija i fokus se mijenjaju kada prijeđete s jednog sastanka na drugi sastanak, a zatim na brainstorming… A popis se nastavlja i nastavlja. Grupni sastanci trebaju biti sličnog tipa i teme.
Tematizirajte svoje dane i smanjite promjenu tema i vrsta sastanaka. Utorak nazovite dan za "Projekta A" i odredite radno vrijeme i sastanke za taj projekt na taj dan. Ako je srijeda ujutro sastanak osoblja i managmenta, blokirajte vrijeme nakon toga i nemojte dodavati druge obaveze kako biste po potrebi dostavili informacije svom timu.
6. Stvari koje se događaju svaki dan
Kako biste sebi dali dosljednost pokušajte pronaći 1-3 stvari koje radite svaki dan, bez obzira gdje ih radite. Ako u ured na posao idete u vremenu od 8.15 do 9.00 i slušate neku audioknjigu ili podcast, kad idete u šetnju slušajte svoju to u istom vremenskom razdoblju.
Ako dok radite kod kuće uvijek prošetate nakon ručka, učinite to i na poslu. Ako uvijek popijete popodnevnu kavu dok radite u uredu pripremite si latte i kod kuće. Ovi vam signali pomažu da održite isti ritam i učinite ga dosljednim "radnim danom" bez obzira gdje se nalazite.
7. Svaku večer napravite plan za sljedeći dan
Na početku pandemije poraslo je korištenje sredstava za planiranje. Ljudi su se navikli "pojavljivati se" u uredu svako jutro, a zatim odlučivati što će sa svojim vremenom.
Rad od kuće zahtijevao je od ljudi da shvate što točno rade i kada to rade. Ova vrsta planiranja je još uvijek važna dok radite od kuće i u uredu. Ispunite dnevni plan večer prije kako biste maksimalno iskoristili sljedeći dan. Ono što namjeravate učiniti sljedeći dan će "vam leći" dok spavate i pristupit ćete sljedećem danu fokusirano i namjerno.
8. Nova “sezona” rada traži proljetno čišćenje
Novi raspored u uredu, slično kao početak nove godine ili prelazak na novi posao, odlično je vrijeme za "proljetno čišćenje" vašeg radnog života. Trebate li zadržati onaj ponavljajući sastanak koji ste organizirali prije dvije godine kako biste ostali u kontaktu s ljudima koje ćete sada vidjeti u uredu?
Treba li se vaš tim sastati osobno na neki drugi dan s obzirom na lokaciju svih? Trebate li olakšati svoj raspored kako biste imali više vremena za putovanja?
9. Uzmite papir i olovku
Zapišite tri stvari koje ste naučili radeći od kuće i ponesite ih sa sobom. Rad od kuće bio je vrijeme otkrića za mnoge od nas. Nemojmo izgubiti te uvide dok se vraćamo u ured. Možda ste shvatili da najbolje radite nakon jutarnjeg treninga ili da ste već "izgorjeli" ako počnete raditi prije 9 sati. Odvojite trenutak da zapišete tri stvari koje ste naučili i ugradite ih u svoj novi raspored.
10. Odvojite si vremena za prilagodbu
Prije dvije godine nitko nije imao pojma da ćemo tako dugo biti kod kuće. I tijekom tog vremena mnogi od nas postali su izvrsni u tome da budu produktivni radeći na daljinu. Drugi su shvatili da se definitivno žele vratiti u ured. Bez obzira na vaše želje, dali smo jedni drugima priliku za nešto novo. Učinimo isto to i ovaj put dok mnogi od nas ponovno mijenjaju radne navike i nastavimo to širiti na one koji će i dalje raditi na daljinu.