Odobreno je više slijetanja aviona u blizini 5G tornjeva, ali ne za sve
O problemu s kojim se suočavaju aerodromi u SAD-u se nastavljaju, ali došlo je i do pomaka u rješavanju problema. Američka Federal Aviation Administration (FAA) je odobrila više slijetanja aviona u blizini 5G tornjeva koji bi u 5G C-bandu mogli ugroziti visinomjere pojedinih modela aviona.
Kroz kontinuiranu tehničku suradnju, FAA, Verizon i AT&T dogovorili su korake koji će omogućiti više zrakoplova da sigurno koriste ključne zračne luke, a istovremeno će omogućiti više tornjeva za implementaciju 5G usluge kako se ne bi ugrozili osjetljivi instrumenti u avionima.
FAA je koristila ove podatke kako bi utvrdila da je moguće sigurno i preciznije mapirati veličinu i oblik područja oko zračnih luka gdje su 5G signali ublaženi, smanjujući područja u kojima bežični operatori odgađaju aktivaciju antena. To će omogućiti davateljima bežičnih usluga da sigurno uključe više tornjeva dok implementiraju novu 5G uslugu na glavnim tržištima diljem Sjedinjenih Država.
FAA nastavlja surađivati s operatorima helikoptera i ostalima u zrakoplovnoj zajednici kako bi se osigurao siguran rad u područjima trenutačne i planirane implementacije 5G-a. Revidirani su zahtjevi za slijetanje za zrakoplove Boeing 737 MAX u zračnim lukama gdje bi moglo doći do 5G smetnji.
Kontinuirana suradnja između FAA i telekom tvrtki omogućila je da se za oko 90 posto američke flote komercijalnih zrakoplova, uključujući Boeing 737 MAX, dopusti slijetanje pri niskoj vidljivosti u implementaciji 5G-a. Ovo se neće primjenjivati na slijetanja u zračnim lukama u kojima je FAA utvrdila da su radiovisinomjeri zrakoplova sigurni i pouzdani u okruženju 5G C-pojasa. Također se ne odnosi na zračne luke u kojima 5G signal nije uključen.
Prethodno je zrakoplovima Boeing 747-8, 747-8F i 777 zabranjeno slijetanje u zračne luke gdje bi moglo doći do smetnji zbog 5G mreža. Ova se tri aviona oslanjaju na visinomjer, uključujući automatski gas, upozorenje na blizinu tla, preokrete potiska i sustav za izbjegavanje sudara u prometu.
Cjelokupna situacija utječe na otprilike 336 zrakoplova u Sjedinjenim Državama i 1.714 u svijetu, a nastala je zbog spektra za 5G koji je dodijeljen Verizonu i AT&T-u. Taj je spektar nešto viši nego u Europi te se kreće oko 4 GHz, a avioni koriste slične frekvencije te se strahuje da bi moglo doći do interferencije signala.