NENADANI PROBLEMI

Sukob zbog 5G signala i aviona se nastavlja

Autor Krunoslav Ćosić

Odobreno je više slijetanja aviona u blizini 5G tornjeva, ali ne za sve

Izvor: Pexels

O problemu s kojim se suočavaju aerodromi u SAD-u se nastavljaju, ali došlo je i do pomaka u rješavanju problema. Američka Federal Aviation Administration (FAA) je odobrila više slijetanja aviona u blizini 5G tornjeva koji bi u 5G C-bandu mogli ugroziti visinomjere pojedinih modela aviona.

Kroz kontinuiranu tehničku suradnju, FAA, Verizon i AT&T dogovorili su korake koji će omogućiti više zrakoplova da sigurno koriste ključne zračne luke, a istovremeno će omogućiti više tornjeva za implementaciju 5G usluge kako se ne bi ugrozili osjetljivi instrumenti u avionima.

FAA je koristila ove podatke kako bi utvrdila da je moguće sigurno i preciznije mapirati veličinu i oblik područja oko zračnih luka gdje su 5G signali ublaženi, smanjujući područja u kojima bežični operatori odgađaju aktivaciju antena. To će omogućiti davateljima bežičnih usluga da sigurno uključe više tornjeva dok implementiraju novu 5G uslugu na glavnim tržištima diljem Sjedinjenih Država.

Izvor: Pexels

FAA nastavlja surađivati s operatorima helikoptera i ostalima u zrakoplovnoj zajednici kako bi se osigurao siguran rad u područjima trenutačne i planirane implementacije 5G-a. Revidirani su zahtjevi za slijetanje za zrakoplove Boeing 737 MAX u zračnim lukama gdje bi moglo doći do 5G smetnji.

Kontinuirana suradnja između FAA i telekom tvrtki omogućila je da se za oko 90 posto američke flote komercijalnih zrakoplova, uključujući Boeing 737 MAX, dopusti slijetanje pri niskoj vidljivosti u implementaciji 5G-a. Ovo se neće primjenjivati na slijetanja u zračnim lukama u kojima je FAA utvrdila da su radiovisinomjeri zrakoplova sigurni i pouzdani u okruženju 5G C-pojasa. Također se ne odnosi na zračne luke u kojima 5G signal nije uključen.

Izvor: Pexels

Prethodno je zrakoplovima Boeing 747-8, 747-8F i 777 zabranjeno slijetanje u zračne luke gdje bi moglo doći do smetnji zbog 5G mreža. Ova se tri aviona oslanjaju na visinomjer, uključujući automatski gas, upozorenje na blizinu tla, preokrete potiska i sustav za izbjegavanje sudara u prometu.

Cjelokupna situacija utječe na otprilike 336 zrakoplova u Sjedinjenim Državama i 1.714 u svijetu, a nastala je zbog spektra za 5G koji je dodijeljen Verizonu i AT&T-u. Taj je spektar nešto viši nego u Europi te se kreće oko 4 GHz, a avioni koriste slične frekvencije te se strahuje da bi moglo doći do interferencije signala.