BRZORASTUĆI SEGMENT

ISPORUKE XR (VR/AR) NAOČALA Porast će 10 puta

Autor Krunoslav Ćosić

Već se u ovoj 2022. godini očekuje nagli rast potražnje

Izvor: Darya Komarova / Alamy / Alamy / Profimedia

Potražnja za VR i AR naočalama za vritualnu i proširenu stvarnost do 2025. godine prijeći će 100 milijuna. Prije nekoliko godina isporuke su se brojile u nekoliko milijuna komada.

Predviđa se da će isporuke naočala za Extended Reality (XR) porasti oko 10 puta, s 11 milijuna jedinica u 2021. na 105 milijuna u 2025., prema najnovijoj Counterpoint Global XR (VR/AR) prognozi.

Interes za naočale za virtualnu stvarnost (VR) ubrzan je u 2020. i 2021. godini, prvenstveno zahvaljujući dobrim performansama Oculus Quest 2 u segmentu potrošača te DPVR-a i Pica u poslovnom segmentu.

Izvor: Pixabay

Vjeruje se da će količina XR naočala početi značajno rasti 2022. jer će to biti godina za lansiranje najvećeg broja novih XR proizvoda, s ponudama iz serije Oculus Quest, Sony PlayStation VR2 i najiščekivanijih Apple AR naočala.

Oculus i Sony stvorili su veliku potražnju za svojim uređajima i izgradili dobru korisničku bazu za nadogradnje dok se Apple tek treba dokazati. Iako se ne sumnja u uspjeh jer kad Apple nešto predstavi onda je to znak da je tržište spremno za taj uređaj.

Komentirajući dinamiku tržišta, viši analitičar Karn Chauhan iz Counterpointa rekao je: “VR Standalone je postao tip uređaja koji se bira u segmentu igara prvenstveno zbog uspjeha Oculusovog Quest 2. Bežični faktor oblika je budućnost za XR slušalice. OEM-ovi i potrošači favoriziraju VR samostalne uređaje u odnosu na VR Tethered uređaje, što čini potonje relativno sporo rastućim faktorom oblika. Proširena stvarnost (AR) ima mali segment od 2016., uglavnom je opsluživala poslovni segment s proizvodima visokih specifikacija i visoke cijene. Malo je vjerojatno da će se to promijeniti u bliskoj budućnosti. Međutim, s obzirom da se očekuje da će Apple ući u segment AR Tethered očekujemo da će postati najbrže rastući i drugi najveći faktor oblika do 2025. To će katalizirati sudjelovanje mnogih drugih brendova, posebno OEM-a pametnih telefona.”

Izvor: Darya Komarova / Alamy / Alamy / Profimedia

Komentirajući regionalni učinak, viši analitičar iz Counterpointa Harmeet Singh Walia izjavio je: “Sjeverna Amerika će ostati najveće XR tržište, s obzirom na veličinu i napredak svojih potrošača i poslovnih korisnika. Ovu potražnju ispunit će najveći XR brendovi tog vremena kao što je Oculus i dugo očekivani novi igrači poput Applea. S druge strane se u Europi, unatoč tome što je trenutno glavno XR tržište s obzirom na veličinu srednje klase, očekuje relativno spor rast zbog ograničenja sadržaja koja su pogoršana nedostatkom zajedničkog jezika. Stoga se najbrži rast očekuje u Kini koja će imati koristi od ranog usvajanja 5G-a i zajedničkog jezika koji olakšava stvaranje sadržaja. Dio njegove potražnje ispunit će postojeći proizvođači originalne opreme kao što su DPVR i Pico te veliki kineski OEM-ovi pametnih telefona koji će slijediti Apple u XR segmentu u prvoj polovici ovog desetljeća.”

Izvor: Shutterstock

Metaverse, nedavno najrazvikaniji pojam na internetu, zainteresirao je igrače industrije i potaknuo ih da počnu razvijati svoje verzije uređaja. Metaverse može biti katalizator za povećanje XR volumena u nadolazećim godinama budući da su XR uređaji glavno sučelje za Metaverse.