Istražili smo koliko se prodaju 5G pametni telefoni u cjenovnom rangu od 200 do 399 dolara
Srednja klasa su telefoni u cjenovnom rangu od 1300 do 2600 kuna. Udio srednje klase u globalnim isporukama 5G pametnih telefona u drugom tromjesečju 2021. narastao na 37%, a vodeći brand je kineski vivo.
Globalne isporuke 5G pametnih telefona srednje klase porasle su 193% tijekom drugog tromjesečja 2021. godine, u usporedbi s istim razdobljem u 2020. godini. Istovremeno, udio ovih 5G telefona povećao se na 37% u odnosu na 32% u prvom tromjesečju 2021., prema najnovijem izvješću Market Monitor iz Counterpoint Research.
OEM proizvođači (originalne opreme) lansiraju više 5G pametnih telefona srednjeg ranga na ključna tržišta poput Kine i Sjeverne Amerike, postoje i zalihe 5G čipseta serije Qualcomm 400 i MediaTek 700. Pomaže tome i agresivno uvođenje 5G mreža na ključna tržišta poput SAD-a, Japana, Velike Britanije, Indonezije, Tajlanda i Njemačke.
U prvom tromjesečju 2021. bilo je dostupno samo 146 modela 5G pametnih telefona u veleprodajnom rasponu cijena od 200 do 399 USD. Taj se broj u drugom tromjesečju 2021. povećao na 191 model i nastavlja se povećavati.
U drugom tromjesečju 2021. Vivo se pojavio kao vodeći 5G brand u cjenovnom rasponu srednjeg ranga, osvojivši 30% tržišnog udjela, a Kina je doprinijela s 90% ovih isporuka. Rast je potaknut iznimnim performansama serija S9 i X60 (suradnja na kamerama s Carl Zeiss) koje su imale snažan fokus na vrijednost za novac (value for money) odnosno napredne specifikacije fotoaparata. Tvrtka je brzo povećala svoj portfelj 5G na 80% ukupnih isporuka u drugom tromjesečju 2021., sa samo 28% u drugom tromjesečju 2020.
Oppo je u drugom tromjesečju 2021. bio na drugom mjestu s 23% udjela. Njegov rast prvenstveno su potaknuli modeli A55 i A93 koji su uspjeli zauzeti prostor koji je Huawei ostavio na kineskom tržištu.
Samsung je u drugom tromjesečju 2021. proširio svoju ponudu pametnih telefona 5G srednje klase lansiranjem modela A52 i M42. Njegov udio na pristupačnom 5G tržištu se s prošlogodišnjih samo 1% povećao na 8%. To je pomoglo Samsung da poveća svoj tržišni udio u Indiji i SAD-u.
Xiaomi je svoj tržišni udio u drugom tromjesečju 2020. povećao s 9% na 16% zahvaljujući modelima K40 i Mi 11 Lite i brzoj ekspanziji na tržištima poput Europe, osobito Francuske i Španjolske. Realme je lansirao realme 8 5G u Europi, probivši barijeru od 250 USD i povećavši svoj tržišni udio na 6% u drugom tromjesečju 2021., u odnosu na manje od 1% u drugom tromjesečju 2020.