Dio je BBK grupe i u svijetu je jako uspješan
Vivo je kineski brend koji je u 2021. godini sa 130 milijuna isporučenih pametnih telefona zauzeo peto mjesto u svijetu. Brend poznat ne samo po pametnim telefonima stiže i u hrvatske trgovine, a kapacitet njihovih proizvodnih pogona je 200 milijuna telefona godišnje.
Iako se čini kao novi brend, Vivo je s pametnim telefonima započeo u 2011. godini kad je u Kini predstavljen prvi model Vivo X1. Tri godine kasnije, 2014. godine, šire se na Bliski istok. U međuvremenu, u svijetu je isporučeno 400 milijuna pametnih telefona, prisutni su na 60 tržišta, a od listopada 2020. i u Europi.
Hrvatska je 18. zemlja u Europi u koju je Vivo stigao, a uskoro će stići na još tri europska tržišta – sljedeća na redu je Slovenija. U Srbiju su stigli prije godinu dana te su do sada prodali 30.000 pametnih telefona.
U 2018. godini pokrenuli su vlastiti razvoj umjetne inteligencije, surađuju od 2020. godine s poznatim fotografskim brendom Zeiss (prvi model je Vivo X60). Fanovi su nogometa te sponzorski prate europsko nogometno, ali i svjetsko nogometno prvenstvo (krajem godine vidjet ćemo, uz hrvatsku reprezentaciju, i Vivo brend na stadionima u Kataru).
Mogu se pohvaliti s najtanjim pametnim telefonom na svijetu – iako je Vivo X5 Max debljine 4,75 mm predstavljen u 2014. godini, do danas ih nitko u tome nije prestigao. Dio su BBK grupacije koju čine brendovi Oppo (četvrti brend u svijetu po prodaji u 2021. godini), OnePlus, iQOO i Realme (jedan od najuspješnijih brendova u posljednje dvije godine). Pod Vivo brendom je i Nex, flagship smartphone s naprednim hardverom.
Fokus tvrtke, koju je u Kini osnovao Shen Wei, nije samo na pametnim telefonima – u ponudi imaju i dva modela slušalica (bežične i sportske). Fokus u svijetu pametnih telefona je na tri serije: serija Y su modeli koje možemo opisati kao „švicarski nožić“ jer su namijenjeni svim generacijama korisnika, imaju seriju V te flagship seriju X (model Vivo X80 Pro na stražnjoj strani koristi Zeiss optiku).
U Hrvatsku dolaze već poznati modeli dok se krajem godine, u četvrtom kvartalu, očekuje potpuno novi portfolio.
Modeli koji su predstavljeni tijekom hrvatskog predstavljanja su 4G smartphone Vivo Y33s s 8/128 GB memorije, 5000 mAh baterijom i glavnom kamerom od 50 megapiksela, zatim Vivo Y76 s 5G podrškom, 44-vatnim punjenjem baterije, a radna memorija od 8 GB može se dodatno proširiti s 4 GB memorije preuzete iz glavne memorije telefona (128 GB). Model Y76 je najprodavaniji telefon u Europi, a korisnike ovog brenda najviše privlače modeli u cjenovnom rangu od 300 do 350 eura.
Treći model Vivo Y21 također omogućuje povećanje radne memorije dijeljenjem interne te se 4 GB memorije mogu proširiti za dodatni gigabajt. Baterija od 5000 mAh puni se preko 18-vatnog punjača (isti punjač koristi se i za modele Vivo Y21S i Y33S). Spomenimo i 129 eura vrijedan model Vivo Y01 s Android 11 Go edicijom s 2 GB i 3 GB radne memorije, a pokreće ga čipset Mediatek MT6765 Helio P35.
Cijene po kojima će se Vivo prodavati startaju od 149 eura, a flagship model će imati cijenu od 1199 eura. Uređaji imaju dvogodišnje jamstvo, tri godine servisnih ažuriranja dok se nadogradnje Android OS-a razlikuju po seriji – Y serija ima dvije nadogradnje, a X serija tri nadogradnje.
U pakiranju svih modela nalaze se punjači (snage od 18 do 44 W, ovisno o modelu), a od serije Vivo Y33 svi modeli imaju i zaštitnu prozirnu masku, žičane slušalice u pakiranju imaju svi osim najjeftinijih telefona, a folija za ekran također je dio pakiranja. Ono što još ističe Vivo telefone je čisti Android, bez bloatware softvera i dvostrukih aplikacija, uz sučelje (interface) Funtouch OS.
Za servis se brine MR servis, a tijekom predstavljanja u Zagrebu je istaknut izuzetno mali postotak povrata telefona u servis od 0,23 posto dok je industrijski standard oko 2 posto.