Ovo su robne marke (brandovi) koji se najviše lažno predstavljaju pri krađi identiteta
Phishing je jedan od najčešćih cyber napada, a cilja na pojedince i tvrtke. Prema Verizonovom izvješću, otprilike jedna trećina ostvarenih kršenja podataka uključivala je phishing aktivnosti, a phishing je bio ključan za 78 posto slučajeva cyber-špijunaže i "backdoors" instalaciju u mrežama.
Svi smo imali priliku dobiti e-poštu u kojoj piše: „Poštovani korisniče, kliknite na sljedeću vezu kako biste ažurirali podatke o plaćanju. U suprotnom će vaš račun biti onemogućen.”
Iako mnoge od tih e-poruka na prvi pogled izgledaju legitimne, uvijek ih treba detaljnije pogledati jer su e-mailovi sa sadržajem poput iznad navedenog najčešći pokušaji krađe identiteta.
Vjerojatno ste i sami dobili poruke u kojima se pošiljatelj pretvara da vam e-mail šalje s PayPala, Amazona i sličnih servisa. Milijuni ljudi nasjedaju na ovakve pokušaje krađe identiteta, osobito ljudi koji nisu odrasli koristeći internet.
Posljednjih godina phishing poruke postale su sofisticiranije, a neke od njih zaista je teško razlikovati od legitimnih. U mnogim slučajevima takvi napadi uključuju oponašanje poznate tvrtke/robne marke, što je praksa općenito poznata kao „krađa identiteta robne marke“.
Prema nedavnom izvješću Check Point Researcha (prenosi Statista), tehnološke tvrtke se najčešće pojavljuju u lažnim e-porukama, a Google, Amazon i WhatsApp su na vrhu liste lažnih marki.
Google i Amazon su na vrhu s udjelima od 13 posto, WhatsApp i Facebook imaju udio po 9 posto dok Microsoft koriste u 7 posto situacija. Outlook je zastupljen s 3 posto, a po 2 posto udjela imaju Netflix, Apple, Huawei i PayPal.