PREHRANA, OZLJEDE

ŠTETNI SADRŽAJI: Mentalno zdravlje i društveni mediji

Autor Igor Martić

Mladi su izloženi sadržaju o samoubojstvu i samoozljeđivanju te štetnim sadržajima o poremećajima prehrane

Izvor: Nobilior / Alamy / Alamy / Profimedia

Mentalno zdravlje je tema koja nikada nije daleko od umova djevojčica u dobi od 11 do 15 godina u Sjedinjenim Državama, prema nedavnom istraživanju Common Sense Media, internetske platforme za savjetovanje roditelja, prenosi Statista.

U stvarnom životu gotovo sedam od deset djevojaka izjavilo je da je svaki mjesec bilo izloženo sadržajima i informacijama o mentalnom zdravlju korisnim u stvarnom životu. No, s druge strane, nešto manje od polovice (45 posto) reklo je da je čulo ili vidjelo štetan sadržaj o samoubojstvu ili samoozljeđivanju, dok je nešto manje od četiri od deset (38 posto) reklo isto za štetan sadržaj o poremećajima prehrane.

Čini se da društveni mediji, na mnogo načina produžetak svakodnevnog života, imaju istu proturječnost. Djevojčice u dobi od 11 do 15 godina suočene su s visokim rizikom od izlaganja štetnom sadržaju na društvenim medijima u Sjedinjenim Državama, uključujući teme o samoubojstvu, samoozljeđivanju i poremećajima prehrane.

Izvješće je pokazalo da djevojke navode da je izloženost objema temama prevladavajuća na TikToku, Instagramu, YouTubeu, Snapchatu, pa čak i u aplikacijama za razmjenu poruka, pri čemu više od jedne od tri djevojke izjavljuje da "čuju ili vide stvari o samoubojstvu ili samoozljeđivanju koje su uznemirujuće [njima]” najmanje jednom mjesečno na svim platformama.

15 posto djevojaka koje koriste TikTok i Instagram reklo je da svakodnevno nailazi na ovu vrstu sadržaja na platformama. Brojke su čak i veće za one sa simptomima depresije.

Izvor: Pixabay

Otprilike 75 posto djevojaka koje su prijavile umjerene do teške depresivne simptome koje koriste Instagram reklo je da nailaze na štetan sadržaj povezan sa samoubojstvom na platformi barem jednom mjesečno. To je gotovo tri puta veća vjerojatnost od djevojaka bez simptoma depresije koje naiđu na sadržaj istom učestalošću (26 posto).

Prema izvješću, sličan obrazac pojavljuje se za korisnike TikToka (69 posto djevojaka s umjerenim do teškim simptomima depresije vidi štetan sadržaj u odnosu na 27 posto djevojaka bez simptoma depresije), kao i za druge platforme.

Međutim, društveni mediji također su ključni izvor za pronalaženje korisnih informacija i sadržaja o mentalnom zdravlju, bilo da dolaze od etabliranih organizacija i vlasti ili od onih koji imaju osobno iskustvo s mentalnim bolestima.

Izvor: Profimedia

Većina djevojaka na svakoj od ovih platformi kaže da svakog mjeseca nailazi na korisne resurse na društvenim medijima. Djevojke s umjerenim ili teškim simptomima depresije koje se koriste društvenim mrežama također su vjerojatnije vidjele takve korisne sadržaje ili resurse o mentalnom zdravlju barem jednom mjesečno na ovim platformama TikTok (78 posto), Instagram (80 posto), YouTube (74 posto) i Snapchat (73 posto).