Čak 2 milijuna brojeva telefona preneseno je u prvom ovogodišnjem kvartalu, čime se nastavlja trend započet prije više godina
Prenosivost broja telefona jedan je od najvećih blagodati koje su dostupne korisniku. Nakon što kupite broj telefona u jednoj mobilnoj mreži, do prije praktički nekoliko godina (ili koju godinu duže) bili ste vezani samo uz jednog mobilnog operatora.
Onda je stigla prenosivost broja telefona koja omogućuje da svoj kompletan broj prenesete u drugu mobilnu mrežu. Dakle, i pozivni broj. Na primjer, 096/1234-567. Naravno, ako vas netko zove, možda će imati dodatne troškove jer pojedine tarife omogućuju povoljnije pozive samo prema brojevima unutar iste mreže. Možete u tom slučaju svojem broju telefona pridružiti govornu poruku koju ćete čuti prilikom pozivanja prenesenih brojeva i tako smanjiti svoj mjesečni račun. Naravno, to može biti i naporno za slušati…
Kako prenijeti broj iz jedne u drugu mrežu?
Želite li prenijeti broj u drugu mobilnu mrežu, o tome ne morate obavještavati svojeg aktualnog operatora. Trebate zahtjev podnijeti kod novog telekom operatora, a cijeli postupak prijenosa broja obavit će za vas upravo oni. Prethodno morate popuniti Zahtjev za prijenos broja, koji se sastoji od vaših najosnovnijih podataka.
Zatim trebate novu SIM karticu, od novog mobilnog operatora, a koju ćete dobiti (najčešće) poštom. Dobit ćete prilikom zahtjeva i termin prijenosa broja, kako biste znali kad će vaš broj postati neaktivan sa starom SIM karticom i kako biste mogli u mobitel ubaciti novu SIM karticu. Vrijeme prijenosa broja ne smije trajati duže od 3 sata, a provodi se samo u ovim razdobljima: radnim danom od 08 do 11 sati te od 12 do 15 sati.
Zakon propisuje da se broj u pokretnoj mreži mora prenijeti u roku od maksimalno 3 radna dana od trenutka kad postojeći operator zaprimi od novoizabranog operatora Zahtjev za prijenos broja. Prenosite li fiksni broj telefona, to će trajati 5 radnih dana, ali uslugu novi operator mora pružiti u roku od 30 dana.
Dogodi li se da vam prijenos broja kasni, imate pravo na naknadu od 10 kuna za svaki započeti sat. Naknadu možete dobiti za najviše 15 dana.
Zašto promijeniti mobilnu mrežu?
Glavni razlozi za promjenu telekom operatora su povoljnija usluga kod konkurencije ili nezadovoljstvo uslugom odnosno kvalitetom signala kod postojećeg operatora. Ali, ako ste pod pretplatničkim ugovorom na određeno vrijeme (kupili ste mobitel ili neki drugi uređaj po povoljnijoj cijeni), nećete moći promijeniti mobilnu mrežu sve dok ne otplatite telefon odnosno ugovor. Također, ako niste podmirili sve račune, niti u tom slučaju nećete vam biti dopušten odlazak u drugu mobilnu mrežu.
U Hrvatskoj je u prvom kvartalu 2021. godine bilo 4.360.990 korisnika mobitela, što je nešto manje nego prije godinu i pol (treći kvartal 2019.) kad je u Hrvatskoj bilo 4.604.635 aktivnih SIM kartica.
Inače, u posljednjih nekoliko godina broj prenesenih brojeva u pokretnoj komunikacijskoj mreži u Hrvatskoj je u porastu – i dok je u prvom kvartalu 2019. bilo 1.639.741 zahtjev za prijenosom broja, brojka konstantno raste iz godine u godinu.
Informacije o broju korisnika te uslugama poput Prijenosa broja telefona nadzire HAKOM pa ako imate kakva dodatna pitanja ili probleme prilikom prijenosa broja možete se njima obratiti.