DRUGI KVARTAL

PRODAJA PAMETNIH TELEFONA Apple postigao rekordne isporuke u lipnju

Autor Krunoslav Ćosić

Xiaomi je postao drugi najveći brand pametnih telefona na svijetu. Kako stoje ostali brandovi?

Izvor: - / Wavebreak / Profimedia

Globalno tržište pametnih telefona poraslo je za 19% u odnosu na prethodnu godinu, ali se smanjilo za 7% u QoQ (usporedba kvaratala) jer je isporučeno 329 milijuna jedinica, predvođenih Samsungom, objavio je Counterpoint.

Xiaomi je sve iznenadio s 50 milijuna isporučenih pametnih telefona tijekom perioda travanj-svibanj-lipanj 2021. čime je po prvi put postao drugi najveći svjetski brend pametnih telefona.
Samsung je zadržao prvo mjesto s isporukama koje su dosegle 58 milijuna jedinica, ali je njegov tržišni udio pao na 18% u usporedbi s 22% u prvom tromjesečju 2021. jer su Samsungove isporuke pale za 24% u drugom tromjesečju.

Izvor: Counterpoint

Brand realme je porastao za 135% YoY i 17% QoQ (usporedba godine odnosno kvartala), prešavši kumulativne isporuke 100 milijuna pametnih telefona od svog ulaska na tržište pametnih telefona.

Globalni prihodi od isporuke pametnih telefona porasli su za 25% YoY, na 96 milijardi dolara u drugom tromjesečju 2021. godine postavljajući rekord u drugom tromjesečju. To je povećanje od 25% u odnosu na prethodnu godinu, ali je uzastopno opalo za 16%. To se događa u vrijeme kada se industrija suočila s ograničenjima opskrbe.

Izvor: Counterpoint

Apple je zabilježio rekordan udio prihoda u drugom tromjesečju od 41%, nastao zbog stalne potražnje za iPhoneom 12, a slijede ga Samsung (15 posto), OPPO (9 posto), Xiaomi (9 posto) i vivo (9 posto) dok su svi ostali brandovi u svijetu imali 17 posto udjela. Xiaomi je imao snažan kvartal i u pogledu prihoda, postavši jedini brand među prvih pet koji je uzastopno povećavao svoje prihode. Ostvario je najveći udio u prihodu veći od 9% zahvaljujući snažnim performansama Redmi Note i serije Mi 11.

Izvor: Balazs Sebok / Stock Budget / Profimedia

Isporuke Appleovih pametnih telefona pale su za 18% u QOQ, ali su porasle za 30% YoY, dosegavši 48,9 milijuna jedinica u drugom tromjesečju 2021. To je zato što je potražnja za iPhone 12 serijom ostala velika, a nedostatak snabdjevanja nije snažno pogođen njegovom ponudom zbog jakih industrijskih odnosa, pažljivo upravljanje lancem opskrbe, ubrzana dostava i mogućnost skraćivanja dana od tvornice do prodajnog mjesta. Apple je zabilježio povećanje prihoda za 52% u odnosu na prethodnu godinu.