Nastavlja se dvoznamenkasti rast nakon dobrog prethodnog tromjesečja
Globalne isporuke pametnih satova u trećem tromjesečju ove godine porasle su za 16% u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, pokazuju podaci koje je objavio Counterpoint Research.
Apple (i dalje) drži prvo mjesto u trećem tromjesečju 2021. što se tiče prodaje pametnih satova, ali je njegov udio pao za 10% na godišnjoj razini jer je lansiranje Watch Series 7 odgođeno na četvrto tromjesečje. Amazfit je zauzeo treće mjesto zbog sve veće popularnosti u Europi.
Zahvaljujući lansiranju serije Galaxy Watch4, Samsung je ostvario svoje najveće tromjesečne isporuke smanjivši jaz s Appleom i zauzevši drugo mjesto koje je prethodno držao Huawei. Iz ove serije pametnih satova Samsung je proširio svoj ekosustav aplikacija korištenjem Wear OS-a temeljenog na Androidu, umjesto do sada korištenog (svog) Tizena.
Samsung je također proširio izbor lansirajući dva modela – osnovni i klasični. Novo dodana značajka sastava tijela također je postigla dobar odziv od korisnika.
Samsung je u trećem tromjesečju bio bolji od očekivanja. Iako su isporuke serije Galaxy Watch4 bile puno veće od očekivanih, više od 60% ukupnih količina isporuke su u Sjevernoj Americi i Europi gdje je udio modela srednjeg do visokog cjenovnog ranga visok.
Kako bi dodatno povećao svoj tržišni udio, očekuje se da će Samsung lansirati pristupačne modele u roku od 2-3 godine kako bi se usmjerio na brzorastuće azijsko tržište. Jedna trećina pametnih satova prodanih u trećem tromjesečju 2021. imala je cijenu ispod 100 USD.
Jedan od vrhunaca ovog tromjesečja bio je brz rast indijskih brendova. Noise i BoAt, koji su zauzeli prvo, odnosno drugo mjesto na indijskom tržištu pametnih satova, isporučili su više nego dvostruko veći volumen u odnosu na prethodno tromjesečje.
Na listi je Apple prvi s 21,8 posto, slijedi Samsung s 14,4 posto dok je Amazit treći s 5,8 posto udjela. Imoo ima također 5,8 posto, a Huawei je pao na 5 posto (u Q3 2020 imao je udio 13,6 posto). Primjetno je kako je Samsung s 9,9 posto narastao na spomenutih 14,4 posto.
Operativni sustavi
U trećem tromjesečju 2021. također je došlo i do značajne promjene u tržišnim udjelima operativnih sustava. Zahvaljujući Samsungu, koji je počeo koristiti Wear OS s Galaxy Watch4, Google je zabilježio dobar rast na tržištu nosivih OS-ova.
Tržište pametnih satova je, pogledamo li OS-ove, fragmentirano jer mnogi OEM-ovi još uvijek koriste vlasnički OS ili RTOS. No, budući da podrška aplikacija trećih strana postaje bitna za korisnike, očekuje se da će se situacija stalno mijenjati.
Google je zadržao dominantan udio na tržištu pametnih telefona s Android OS-om, ali do sada nije postigao puno na tržištu nosivih (wearable) uređaja. Međutim, partnerstvo sa Samsungom od ove godine omogućuje Googleu prostor za proširenje na tržištu nosivih OS-a.
Appleov watchOS u Q3 2021 ima udio 21,8 posto, što je znatan pad s prošlogodišnjih 28 posto tako da se Apple vratio na udio iz Q3 2018 (21 posto). Wear OS je istovremeno strašno rastao - s dosadašnjih 3,2 do 3,8 posto na 17,3 posto.