Dvoznamenkaste milijarde dolara dolaze s ovog velikog tržišta
Kina je vrlo važno tržište za Apple, na koje otpada gotovo 20 posto ukupne prodaje tvrtke, pokazuju podaci kroz koje se očituje i strah investitora od promjena koje bi mogle zahvatiti to tržište.
Apple je na kinesko tržište pametnih telefona ušao u 2010. godini. Appleova je prodaja u toj regiji porasla više od 20 puta u roku od pet godina dosegnuvši vrhunac od 58,7 milijardi dolara u 2015., prije postupnog pada u 2020. godini.
Tada je Covid-19 snažno utjecao na Appleovo poslovanje u regiji u kojoj je poslovanje palo na 40,3 milijarde dolara, piše Statista. Srećom za Apple taj je pad bio kratkotrajan jer je prodaja porasla za gotovo 70 posto u 2021. i premašila 70 milijardi dolara u svakoj od posljednje dvije godine.
Usred usporavanja kineskog tržišta pametnih telefona i ustrajnih glasina o zabrani iPhonea u vladinim agencijama i tvrtkama koje podupire država Appleovo poslovanje u Kini i dalje je predmet zabrinutosti za dioničare tvrtke.
S obzirom na njezinu veličinu i činjenicu da je Kina narasla s jedva primjetnog poslovanja na jednu petinu ukupne prodaje tvrtke u nešto više od 10 godina ne čudi što investitori pomno motre na Kinu. Uostalom, kinesko tržište ostaje najveće svjetsko tržište pametnih telefona, a potencijal za budući rast u regiji i dalje je značajan.